Montesquiu A partir del 5 de febrer, es podran visitar els dissabtes i festius

La Cabanya del Castell programa exposicions de ceràmica, olis, fotografia i art contemporani el primer semestre del 2022

24/01/2022

La programació d’exposicions del primer semestre de l’any del Parc del Castell de Montesquiu a la Cabanya del Castell ja és a punt. Ceràmica, art contemporani, fotografia, dibuix i oli són algunes de les especialitats que es podran veure amb entrada lliure els dissabtes i festius d’11 a 14 hores. Com cada any, hi haurà la Mostra Internacional i Multidisciplinària d’Art Contemporani.

La primera exposició, del 5 al 27 de febrer, mostrarà "Boles i bols" de ceràmica de Nuri Riera i Gemma Codina. La geometria i l’harmonia de les boles amb els contrastos i les textures dels bols, el blanc de la porcellana tan sols trencat per una taca negra de refractari i or.

Del 5 al 27 de març del 2022, la Cabanya estarà ocupada per la 42a Mostra Internacional i Multidisciplinària d’Art Contemporani, comissariada per Eva Cunill. La Mostra vol reflectir en cada edició un eix transversal entre diferents disciplines i el moviment artisticocultural contemporani que es desenvolupa any rere any per artistes d’arreu. Reflexiona sobre l’exploració i la formulació de cada artista en la seva visió de l’art dins les tendències creatives.

Fotografia i dibuix seran els protagonistes de l’exposició que es podrà veure del 2 al 30 d’abril. Porta per títol "Convergència i divergència, de la càmera al llapis: mirades sobre l’escultura romànica nord i sud catalana". En aquesta exposició, la càmera de Michel Desmier i el llapis de Maud Sembach tenen una cita per transcriure la sensibilitat i les emocions que podem sentir quan mirem una obra romànica. Per què parlem del nord i del sud?

L’interès d’aquest treball fotogràfic i pictòric consisteix en la reunió, en un mateix lloc, d’obres romàniques que tenen punts en comú: prova viva que els grans centres artístics com Ripoll i Cuixà estaven lligats per rutes i protagonistes molt famosos dels segles XI i XII. Al final, mirar els efectes de la llum sobre les obres i dibuixar-les ens permet entendre l’essencial que s’havia de transcriure al paper o al pergamí per poder ser el vector que fes viatjar aquesta iconografia tan singular a través dels comtats catalans del nord i del sud. Desmier i Sembach es van conèixer a la Universitat d’Estrasburg durant els estudis de llicenciatura d’Història de l’Art. Presentar aquest treball junts és una gran ocasió per a ells de poder compartir les emocions i l’amor que tenen tots dos pel patrimoni i l’art en general.

Del 7 al 29 de maig serà el torn de la fotografia d’Eugeni Bel, amb "Ànimes", una recopilació fotogràfica en què l’autor intenta captar i mostrar tant la part física com la part anímica de les persones fotografiades, tant en les seves sèries d’autoretrats -on es despulla en cos i ànima-, com en les sèries de captaires, prostitutes, rodamons, turistes, artistes, nens, joves i avis.

Imatges en blanc i negre processades amb tècniques analògiques i digitals. Imatges que volen parlar en silenci. Imatges que fan obrir els ulls i el cor, que emocionen, que parlen o, fins i tot, criden! Imatges que no deixen indiferents i desperten quelcom observant-les. La darrera exposició del semestre serà "Reminescència", amb olis de Joan Riera, que estarà a la Cabanya del 4 al 26 de juny. En aquesta exposició, que s’inaugura el 4 de juny a les 12 h, l’artista ens convida a un viatge ple de reminiscències a través d’olis realistes, marcats per la seva trajectòria vital i per l’estima a la nostra història. Joan Riera, pintor amb una dilatada carrera artística en el realisme, el surrealisme i l’art abstracte, ha realitzat nombroses exposicions i té obra adquirida arreu del món.

Categoria: Montesquiu,