Montesquiu Amb rutes per l’espai d’interès natural serres de Milany-Santa Magdalena i Puigsacalm-Bellmunt

Quinze sortides de marxa nòrdica per conèixer millor el Parc del Castell de Montesquiu i el seu entorn

01/03/2022

El Parc del Castell de Montesquiu ha programat aquest any, entre març i novembre, un total de quinze sortides de marxa nòrdica en el marc del programa de Passejades guiades 2022. L’objectiu dels itineraris és donar a conèixer racons singulars de la vall del Ges, Orís i Bisaura, i de l’Espai d’Interès Natural Serres de Milany-Santa Magdalena i Puigsacalm-Bellmunt.

Les rutes passen pels municipis de Montesquiu, Sant Quirze de Besora, Santa Maria de Besora, Sora, Vidrà, Sant Vicenç de Torelló, Orís i Torelló. En totes aquelles rutes que ho permeten, es practica la marxa nòrdica, una activitat esportiva aeròbica, saludable i apta per a tots els públics, independentment de l’edat i la forma física. Consisteix a caminar amb l’ajuda de bastons similars als utilitzats en l’esquí.

Així, aquest 2022 les rutes porten a ermites, esglésies i santuaris, com Sant Moí, els Munts, Santa Margarida de Cabagès i Bellmunt, a castells, com el de Boixader, el de Torelló i el de Besora, i a indrets singulars com les baumes del Teixidor o les Esquerdes de l’Euga. No hi falten algunes muntanyes, com Puig Cubell, i fagedes frondoses i rieres, com la del Toll.

Totes les sortides es fan els diumenges al matí. La distància dels itineraris varia entre 8 i 13 quilòmetres, i tenen una durada de 3 a 4 hores. Aquest programa és gestionat pel Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura en el marc del conveni de cooperació i col·laboració entre la Diputació de Barcelona, el Consorci i l’Ajuntament de Montesquiu relatiu a les tasques d’informació de l’equipament cultural i del Centre de Recursos del Castell de Montesquiu.

Podeu consultar les rutes en aquesta web, a l'agenda de Passejades guiades, descarregar el programa en PDF i inscriure-us en aquesta altra pàgina.

Categoria: Montesquiu, Educació ambiental, ODS,