Montesquiu Hi ha horaris excepcionals durant juliol i agost

Reobre el castell de Montesquiu, amb accés des de Sant Quirze de Besora

26/06/2020

Després de gairebé quatre mesos tancat a causa de la COVID-19, el dissabte 4 de juliol reobre el castell de Montesquiu, si bé durant els mesos de juliol i agost l’equipament seguirà uns horaris excepcionals. A partir del dilluns 29 de juny i fins a nou avís, l’accés al castell de Montesquiu es podrà fer únicament per Sant Quirze de Besora ja que l’accés pel municipi de Montesquiu estarà tancat a causa de les obres d'ampliació del pont sobre el riu Ter.

El mes de març passat, el castell de Montesquiu, com la resta d’equipaments de la Xarxa de Parcs Naturals, va haver de tancar i deixar d’oferir els seus serveis per la pandèmia de coronavirus. A partir del dissabte 4 de juliol, es reprèn l’activitat amb algunes modificacions per tal d’oferir de nou servei amb totes les mesures de seguretat per als visitants. S'han condicionats els espais, refet el recorregut de les visites i instal·lat tots els elements de neteja i desinfecció a les zones comunes i en diversos punts del recorregut.

Les visites es faran sota reserva prèvia via correu electrònic (p.montesquiu.bisaura@diba.cat) o bé telèfon (938 529 234). L’aforament serà més reduït del que és habitual i serà obligatori l’ús de mascareta. A més, es farà un registre d’assistents i es prendran mesures de circulació d’assistents com, per exemple, instal·lar una carpa exterior per evitar aglomeracions a les entrades i sortides.

En el cas que arribin persones sense reserva, si el grup de la visita no està ple se’ls permetrà afegir-s'hi, però no s'assegura que això sigui possible ja que es prioritzen les reserves prèvies.

Els nous horaris durant els mesos de juliol i agost són els següents: de dimarts a diumenge, el castell obrirà de les 10 a les 14.30 h i les visites guiades al castell es faran a les 10.30 h, a les 12 h i a les 13.30 h (la visita guiada té una durada de 45 minuts).

Accés al Parc només per Sant Quirze de Besora

Fins a nou avís, a partir del dilluns 29 de juny quedarà tallat per obres l'accés al castell de Montesquiu (tant amb vehicle com a peu) des del municipi de Montesquiu per les obres d'ampliació del pont sobre el riu Ter. L’accés s’haurà de fer durant aquest període des de Sant Quirze de Besora, per darrere de l'estació de tren.

Consulteu les xarxes socials del Parc del Castell de Montesquiu (Facebook, Twitter i Instagram) per estar assabentats de la finalització d’aquestes obres i resta d’avisos i novetats pel que fa als horaris del castell.

Categoria: Montesquiu, general,