Montnegre-Corredor La sortida va començar davant l'església de Sant Andreu de Ramió

El Museu de la Pagesia de Fogars de la Selva organitza una passejada guiada per descobrir la vall de Ramió

08/06/2023

El Museu de la Pagesia de Fogars de la Selva, que és també Punt d’Informació del Parc del Montnegre i el Corredor, va organitzar el dissabte 3 de juny una passejada guiada per conèixer l’entorn de Fogars de la Selva, concretament la feréstega i despoblada vall de Ramió. Un entorn natural idíl·lic testimoni d’èpoques passades, en què ésser humà i natura es fonien i vivien en harmonia.

El recorregut per la vall de Ramió, integrada dins la xarxa Natura 2000 i el PEIN, va ser de 5,6 km i va començar davant l’església de Sant Andreu de Ramió on, a més del temple i la rectoria, el nombrós grup de participants va poder contemplar un lledoner majestuós.

El camí que s’anava trescant resseguia la riera de Ramió i, més endavant, el torrent del Sot de l’Home Mort. Malgrat l’exuberant bosc de ribera, ambdós cursos d’aigua baixaven amb poca aigua degut a la sequera. Durant el camí, es va trobar una gran diversitat de plantes, algunes de les quals es van identificar mitjançant claus dicotòmiques. Verns, avellaners, ginebrons, estepes borreres, marfulls i un llarg etcètera van acompanyar el grup al llarg del recorregut. L’expansiva falsa acàcia o robínia va estar molt present també en el primer tram del recorregut i, a mesura que es remuntava la riera, s’ha anat deixant enrere.

El punt més llunyà del recorregut va ser el roure martinenc de Can Masó, amagat en un fondal accessible a través d’un corriol, que hi ha camí del coll del Puig Castellar. Sota l’ombra del roure, van esmorzar, envoltats de cirerers silvestres i acompanyats pel refilar d’alguns rossinyols i de tallarols capnegres.

La tornada va ser molt agradable, amb núvols que protegien de l’intens sol del migdia. La masia de Can Forn va culminar la sortida i es va poder observar la bellesa del seu rellotge de sol i dels símbols que la protegeixen de pedregades i bruixes, com les cues de gall o els cercles solars.​​​​​​

Font de la informació: Museu de la Pagesia de Fogars de la Selva

Categoria: Educació ambiental, Montnegre-Corredor, Educació ambiental, ODS, Educació ambiental,