Montnegre-Corredor Amb la participació de prop de 1.500 infants de l'àmbit del Parc del Montnegre i el Corredor

Hortsavinyà acull les sortides escolars del Viu el parc

26/03/2018

Els dies 7, 8, 9, 12, 13, 14 i 15 de març gairebé 1.500 alumnes de 5è de primària dels municipis de Llinars del Vallès, Sant Celoni, Santa Maria de Palautordera, Vilalba Sasserra, Fogars de la Selva, Tordera, Palafolls, Pineda de Mar, Sant Cebrià de Vallalta, Dosrius, Arenys de Munt i Mataró van gaudir de diverses activitats sobre el patrimoni natural i humà del Parc del Montnegre i el Corredor.

Durant set dies, els infants de 5è de primària que viuen al voltant del Parc van poder viure i compartir coneixements, vivències i preocupacions amb la gent del territori. Tots plegats van compartir una estona amb el pastor d’Hortsavinyà, la seva gossa Mila i el ramat de cabres de Rasquera, tot descobrint-ne la importància que tenen dins el Parc en la prevenció d’incendis.

Així mateix van intercanviar coneixements, preocupacions i realitats amb els alumnes de 5è i 6è de l’escola d’Hortsavinyà, els quals van preparar una activitat per generar consciència sobre la problemàtica de les deixalles dins el Parc. Gràcies a la maqueta d’una carbonera i al forn de calç, van conèixer alguns dels oficis antics del bosc, van dibuixar amb carbó i van aprendre geologia del Montnegre. I a la Masia rural Can Pica, es van imaginar com era la vida antigament en un mas del Montnegre, i com s’havia transformat després de convertir-se en Parc.

Per últim, els alumnes van entrar amb contacte amb tot allò que es vol preservar: el bosc. Amb una passejada que obria els cinc sentits, van observar, van tocar, van escoltar, van olorar i fins i tot van tastar allò que la natura els ofereix, descobrint-ne, així, els seus valors materials (plantes remeieres, recursos com el suro, el carbó, la calç, llenya, etc.) i els valors immaterials (l’harmonia, la bellesa, el silenci, etc.).

Per concloure cadascuna de les jornades, la Mont-Rodamón, l‘última bruixa del Montnegre, (personatge fictici, creat per a l’esdeveniment) va entregar un diploma a cada classe, declarant els alumnes “Guardians i guardianes del Parc del Montnegre i el Corredor” i els delegava la responsabilitat de tenir-ne cura i divulgar el seu patrimoni natural, cultural i històric.

Les escoles van gaudir d’unes jornades de convivència entre alumnes de diferents municipis dins del marc del Viu el parc, un programa d’educació ambiental pensat per donar a conèixer els parcs naturals des d’una vessant lúdica-formativa, promogut per l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona.

Font de la informació: Viu el parc

Categoria: Educació ambiental, Educació ambiental, Montnegre-Corredor, Viu el parc, Educació ambiental, general,

Viu el parcViu el parc