Montseny Ha comptat amb 24 joves d'arreu del món

8è camp de treball internacional a la fortificació ibèrica de Montgròs

15/07/2019

Del 26 de juny al 10 de juliol s'ha realitzat, al conjunt arqueològic de la fortificació ibèrica del Montgròs, un camp de treball internacional destinat a joves d’entre 18 i 29 anys. L'activitat està organitzada per la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya i el Servei de Patrimoni Arquitectònic Local de la Diputació de Barcelona amb la col·laboració de l’Ajuntament del Brull i l’Oficina Tècnica de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.

Enguany, s’ha comptat amb vint-i-quatre joves procedents de Mèxic, Corea del Sud, Catalunya, Dinamarca, Rússia, Turquia, Alemanya i Txèquia, entre d’altres. En el decurs del treball de camp s'han difós coneixements de metodologia arqueològica a través del objectes trobats a l’excavació. Com a complement, s'han fet xerrades sobre història antiga, materials arqueològics, el Parc Natural del Montseny i diverses sortides culturals com, per exemple, la visita al turó de Tagamanent, la ciutat de Vic i una sortida a Barcelona.

El dimarts 3 de juliol al matí, Cesc Poch, de la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya, i Laura Ribalaigua, coordinadora territorial de Joventut de Barcelona, juntament amb l’alcalde del Brull i responsables del Parc Natural del Montseny i del Servei de Patrimoni Arquitectònic Local van visitar els treballs duts a terme per als voluntaris participants en el camp de treball.

La fortificació ibèrica del Montgròs

El conjunt arqueològic del Montgròs, que consta d’una important fortificació ibèrica (segles V-III aC) i d’un mas medieval (segles X-XV), és propietat de la Diputació de Barcelona. El Servei de Patrimoni Arquitectònic Local (SPAL) té cura de la seva consolidació i restauració des del 1975 i, des del 1996, s’ocupa de totes les intervencions orientades al seu descobriment, restauració i explotació científica i cultural, com l’excavació arqueològica, la intervenció arquitectònica, l’adequació per a la visita i, en col·laboració amb l’Ajuntament del Brull i l’Oficina Tècnica de Parcs Naturals, les activitats de difusió.

Actualment, la fortificació ibèrica està tancada al públic atès que s’estan realitzant obres de restauració i millora dels accessos al jaciment

Aquest camp complementa la recerca sistemàtica que es fa al jaciment i es treballa a la porta bastida al segle IV aC per avançar en el coneixement de l’accés al recinte fortificat i recuperar la configuració del terreny original.

Categoria: Montseny, general,