Montseny Les imatges es projectaran en una carpa itinerant pels pobles de la Reserva

Crida fotogràfica en el marc dels 40 anys de la Reserva de la Biosfera del Montseny

08/10/2018

Amb motiu de la commemoració dels quaranta anys de la declaració del Parc Natural del Montseny com a Reserva de la Biosfera per part de la UNESCO, s’organitzen diverses activitats en els municipis que formen part de la Reserva. Entre elles, i per tal de fer una memòria històrica d’aquests quaranta anys, es fa una crida a la població perquè aporti fotografies de la Reserva de la Biosfera durant tot aquest temps i encara més enllà.

Crida fotogràfica

Es demanen fotografies en les quals apareguin persones fent alguna activitat a la Reserva de la Biosfera, és a dir, es tracta d’enviar fotografies antigues i actuals de la vida de la gent, realitzades dins l’àmbit dels municipis de la Reserva de la Biosfera del Montseny: el dia a dia, feines al camp i altres oficis, celebracions familiars, fires, les festes, aplecs, etc., sempre relacionades amb la presència humana perquè la població del Montseny se senti integrant i part activa de la Reserva (RB) alhora que permetrà recollir material gràfic relacionat amb la vida al Montseny.

Les fotografies s’han de transmetre en format digital, amb una resolució mínima de 300 pícsels/polsada i a una amplada i alçada mínimes de 800 x 600 pícsels. No hi ha un número límit de fotografies per participant.

Trobareu les condicions de la recollida de les fotografies en aquest enllaç i, a continuació, el formulari per enviar les imatges.

Celebració als pobles

Les fotografies recollides seran projectades en una carpa de la Reserva de la Biosfera del Montseny (organitzada per la Diputació de Barcelona, la Diputació de Girona i el Zoo de Barcelona) que durant un any participarà en fires i esdeveniments dels diferents municipis del Montseny en què també es faran activitats diverses per tal de donar a conèixer la RB del Montseny.

Les activitats consistiran en tallers familiars amb materials naturals en relació amb la vegetació i la fauna, algun concurs de coneixements sobre la RB del Montseny i intervencions de persones que han tingut alguna experiència personal i/o professional en la qual la RB els ha ofert una oportunitat.

Calendari de les itineràncies:

· 14 octubre 2018, Seva

· 21 d’octubre 2018, Montseny

· 27 i 28 d’octubre de 2018, Viladrau

· 17 de novembre de 2018, Campins

· 1 de desembre, Aiguafreda

· 2 de desembre, Gualba

· 20 de gener del 2019, Cànoves

Es preveu la possibilitat de fer, més endavant, una exposició i/o una publicació amb una selecció de les fotografies aportades.

Font de la informació: Diputació de Barcelona

Categoria: Montseny, general,