Montseny Es fa del 16 al 18 de juliol a l'Espai Montseny de Viladrau

El 2n Festival de Curtmetratges de Medi Ambient i Sostenibilitat al Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny projectarà setze documentals

06/07/2021

L'Espai Montseny, amb el suport de l'Ajuntament de Viladrau, organitza els propers 16, 17 i 18 de juliol la segona edició del Festival de Curtmetratges de Medi Ambient i Sostenibilitat. Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny. Hi prendran part setze curtmetratges procedents de diversos països (Espanya, Portugal, França, Itàlia, Brasil, Argentina, Xile, Perú, Colòmbia...) seleccionats del total de setanta-set rebuts.

El certamen va néixer l'any 2020 amb la idea de difondre produccions audiovisuals relacionades amb el medi ambient i de fomentar la denúncia, el debat i la consciència sobre la crisi ambiental que afecta tant a escala mundial com en el nostre entorn més proper. La temàtica és sobre medi ambient i sostenibilitat.

Com a novetat, aquest any l’obra guanyadora obtindrà el Premi Diputació de Girona, amb un import de 1.000 euros. També s’incorpora com a reconeixement sense dotació el Premi del Públic i Millor obra relacionada amb Reserves de la Biosfera.

El jurat està format per Arola Campañà, regidora de Cultura de l’Ajuntament de Viladrau; Sergi Prat, cofundador i programador del Manlleu Film Festival; Jordi Boquet, director, guionista i professor de cinema; i Jordi Boadas, enginyer agrònom.

A causa de la nova normativa sanitària per fer front a la COVID-19, s'ha hagut d'anul·lar el sopar de tapes previst per al dissabte 17 de juliol a les 19.30 h, també novetat d'enguany, que havien d'oferir els restaurants l’Àgora, Can Berri i el Xalet la Coromina de Viladrau amb tapes elaborades amb productes de proximitat tot seguint amb la temàtica de sostenibilitat.

Programa d'actes

La data del festival està subjecta a les mesures sanitàries vigents per a la contenció de la COVID-19. Per assistir a les projeccions és necessari fer inscripció prèvia al correu electrònic espaimontseny@viladrau.cat o trucant al telèfon 938 848 035.

És previst que el Festival comenci el divendres 16 de juliol a les 20 h amb la inauguració i projecció dels curtmetratges seleccionats (part I). Dissabte 17 a les 22 h, hi haurà la segona part de la projecció dels curtmetratges seleccionats (part II). El Festival de Curtmetratges de Medi Ambient i Sostenibilitat. Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny es clourà el diumenge 18 de juliol a les 12 h amb l’entrega de premis i la projecció de les obres guanyadores.

Font de la informació: Espai Montseny

Categoria: Educació ambiental, Divulgació, Montseny, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS, Vídeos,