Montseny La gent jove s'interessa activament per la cuina del Montseny

El Concurs de Receptes de la Biosfera s'estrena en dos nous municipis i comença a atraure noves generacions

25/11/2019

Després de les primeres sessions del 4t Concurs de Receptes de la Biosfera del Montseny a Seva, Fogars de Montclús i Arbúcies, us oferim la crònica de les tres darreres trobades a Tagamanent, Riells i Viabrea i Campins. Recordeu que per participar al certamen, només cal que residiu en algun dels municipis de la Reserva de la Biosfera del Montseny.

Tagamanent s'incorporava aquest any a la IV edició del Concurs i, per animar la gent, va organitzar una tarda "amb refrigeri i música en viu" a l'Ajuntament. Convocades a les 7 del vespre del 9 de novembre, les persones assistents es van trobar amb un aperitiu i una actuació en directe de swing i blues, com a acompanyament del Concurs, al qual es van presentar dos plats.

Tot és començar, i segur que el bon ambient dominant farà que l'any vinent hi hagi més participació. En contra del que pugui semblar, el jurat, format per un cuiner, una cuinera i un restaurador, va tenir feina, perquè es tractava de dos segons plats i només podia guanyar un. Finalment, el plat escollit van ser uns deliciosos "peus de porc del Montseny" guisats amb castanyes que el nombrós públic va poder tastar després que la música s'interrompés uns minuts per anunciar el veredicte. No us perdeu les imatges de l'àlbum de Facebook del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny.

Jove guanyador a Riells i Viabrea

L'endemà, diumenge 10 de novembre, la cita era a la Festa de Sant Martí de Riells a migdia, just abans del ja tradicional concurs d'allioli. La millor notícia va ser que un jove de 14 anys es va presentar al Concurs amb un destacable pollastre amb bolets al forn, que es va endur el premi al segon plat. Les millors postres van ser per a l’hort de pastanagues, un nom cridaner que fa referència a l’aspecte del creatiu pastís. Potser on més feina va tenir el jurat va ser en les begudes, categoria en què es va acabar imposant un licor d’herbes del Montseny que ja s’elaborava fa, com a mínim, seixanta anys. Gaudiu de les imatges d'aquesta trobada aquí.

Primera participació de Campins

Un altre dels nous municipis d'aquesta 4a edició és Campins, que va aprofitar la Fira de la Gla, el 16 de novembre a les 17 h, per a convocar la gent que volgués presentar algun plat o beguda. Cinc persones van respondre la crida amb sis elaboracions. El millor primer plat van ser les mongetes del ganxet amb morro, un plat ben complet i econòmic, que avui dia també podria servir de plat principal. Les castanyes amb costella van endur-se el premi del segon plat, una combinació que abans menjaven sempre el dia de la matança del porc, a casa de la Maria Clopés. Pel que fa a les postres, la decisió va ser més difícil, però la coca de nous amb ratafia casolana va superar finalment un vistós i atrevit pastís Tardor del Montseny elaborat per una jove i entusiasta cuinera. Un deliciós refresc de saüc basat en una recepta tradicional es va endur el premi a la millor beguda. Podeu veure una selecció d'imatges en aquest enllaç.

Dues darreres sessions

El 4t Concurs de Receptes de la Biosfera del Montseny arriba així a la recta final amb dues darreres sessions a Cànoves i Samalús (dissabte 30 de novembre a les 18 h al Centre Cívic de Samalús) i a Montseny (diumenge 15 de desembre a les 12 h a la Sala de Plens de l'Ajuntament).

Recordeu que si viviu en algun dels municipis que formen part de la Reserva de la Biosfera encara sou a temps de participar-hi!

En aquest enllaç podeu descarregar-vos les Bases del 4t Concurs de Receptes de la Biosfera del Montseny.

Font de la informació: Institut del Patrimoni Cultural Immaterial (IPACIM)

Categoria: Montseny, general,