Montseny Participeu en la votació per escollir qui participarà a la Conferència Europarc 2020

El Bellver - La Calma, al Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, rep l'Europarc Star Award d'equipament sostenible

05/12/2019

La masia El Bellver - La Calma, un equipament públic del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, ha estat guardonat amb l'Europarc Star Award que atorga la Federació Europarc en reconeixement als esforços i les inversions realitzades per ser més sostenible i contribuir i protegir el patrimoni natural i cultural.

El premi, rebut en la categoria d’establiments que treballen per reduir l’impacte en el seu entorn, va ser lliurat el dilluns 2 de desembre a la seu del Comitè Europeu de les Regions a Brussel·les, i recollit pels gestors de l’equipament, Ignasi Martínez i Elisenda Casadellà.

El Bellver - La Calma és una antiga masia situada al municipi de Tagamanent, al pla de la Calma, que després d’una restauració duta a terme per la Diputació de Barcelona fa les funcions de restaurant i de punt d’informació del Parc Natural del Montseny, així com organitza activitats per conèixer l’entorn i el patrimoni etnològic.

En la seva restauració, la Diputació de Barcelona va incorporar diverses millores per convertir la masia, que conserva l’estructura original del segle XVIII, en un equipament totalment sostenible que incorpora elements com la recollida d’aigües pluvials per a diferents usos, la climatització i aïllament energètic, la instal·lació de plaques solars per a la producció d’energia tèrmica i elèctrica i la instal·lació de depuradora biològica per a aigües residuals. A més, la masia ofereix diferents serveis com cuina del moviment internacional Slow Food amb productes Km 0. El Bellver - La Calma són membres del col·lectiu Cuina VO, encarregat de la recuperació de varietats autòctones i receptes al Vallès Oriental.

Complementant l’oferta culinària que s’ofereix des de la masia El Bellver, l’equipament es complementa amb la Casa Museu Agustí, situada a 500 m, amb visites guiades per les diferents estances d’aquest mas acompanyats per un guia de La Calma. La casa museu conjuntament amb El Bellver i el Punt d’Informació constitueixen el Parc Etnològic de Tagamanent.

Primera edició dels premis Europarc Star

Els Europarc Star Awards, concedits per primera vegada per la Federació Europarc, estan destinats a empreses de turisme sostenible adherides a la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) en espais naturals protegits. L’objectiu dels guardons és posar en relleu les actuacions en matèria de sostenibilitat que s'estan realitzant i que són bones per a la natura, bones per a les persones i bones per a les empreses. Les distincions també reconeixen els esforços i les inversions que han realitzat les empreses turístiques per ser més sostenibles i contribuir a cuidar i protegir el seu patrimoni natural i cultural.

A més a més del Bellver - La Calma en la categoria "Reducció dels impactes en el medi ambient", els Europarc Star Awards també han guardonat l'empresa catalana DeltaPolet - Experiències de Natura i Sabers, que desenvolupa la seva activitat en el Parc Natural del Delta de l'Ebre, per la seva "Contribució a la conservació"; Sud Randos (Parc Nacional de Cévennes) en la categoria "Construint la meva comunitat"; For Play (Parc Regional de les Dunes de Costa d'Itàlia) és el guardonat en la categoria d'"Innovació", i finalment en la categoria sobre la "Comunicació dels valors del parc i els negocis", el guanyador ha estat Hotel Caminetto, del Parc Natural Adamello Brenta, a Itàlia. Podeu ampliar la informació sobre aquestes empreses i iniciatives aquí.

Votació per escollir quina empresa i Parc participarà en la Conferència Europarc 2020

Una d'aquestes cinc empreses juntament amb un representant del Parc amb què col·labora seran els convidats a presentar el seu negoci a l'Europarc Conference 2020, l’esdeveniment més gran de professionals d’àrees protegides a Europa que, anualment, reuneix més de quatre-cents participants. La conferència 2020 tindrà lloc entre el 27 i el 30 d'octubre al Neusiedler See - Parc Nacional de Seewinkel (Àustria) i la votació finalitzarà a les 23:59 h del 31 de gener del 2020.

L'empresa amb més vots serà la guanyadora. Animeu-vos a participar i feu la vostra tria mitjançant aquest enllaç!

Font de la informació: Europarc i Diputació de Barcelona

Categoria: Montseny, ODS, Educació ambiental, general,