Montseny | Montnegre-Corredor Promociona la riquesa turística de la zona del Baix Montseny

El Parc Natural del Montseny i el Parc del Montnegre i el Corredor, referents en turisme de natura en el nou vídeo promocional dels municipis del Baix Montseny

11/10/2022

El vídeo, que porta per nom 'Baix Montseny, bons moments' ha estat promogut per la Comunitat de Municipis del Baix Montseny i destaca els principals elements turístics de la zona i la seva situació privilegiada, amb el Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny i del Parc del Montnegre i Corredor com a elements clau en la promoció d’un turisme sostenible de natura. ​​​​

El vídeo "Baix Montseny, bons moments" promociona un turisme sostenible i de qualitat i presenta la riquesa patrimonial i natural dels municipis que integren el Baix Montseny, amb una gran biodiversitat, i el Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny i el Parc del Montnegre i el Corredor com a espais naturals protegits de referència de la zona.

L’enregistrament, de poc més de tres minuts de durada, fa també un repàs dels principals elements i atractius turístics de la zona, ja siguin històrics i culturals, patrimonials i lligats a les festes populars i tradicionals, o a la riquesa gastronòmica i d’oci a la natura. Així, s’hi poden veure, entre d’altres, imatges del castell de Montsoriu, el Museu Etnològic del Montseny, la Gabella, les catifes de flors naturals de Corpus, les Enramades o el ball de Gitanes o persones practicant el senderisme. També hi ha referències a l’oferta gastronòmica de proximitat, temporada i gran qualitat, als mercats setmanals i a l’oferta cultural i de lleure com les fires medievals o el Circ Cric, amb en Tortell Poltrona al capdavant, qui també apareix al vídeo.

"Baix Montseny, bons moments" és una iniciativa de la Comunitat de Municipis del Baix Montseny que compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, d’Immaterial Vallès i del Circ Cric.

Els municipis del Baix Montseny

La Comunitat de Municipis del Baix Montseny es va constituir a inicis del 2020 i va aplegar inicialment Arbúcies, Breda, Campins, Fogars de Montclús, Gualba, Llinars del Vallès, Montseny, Sant Antoni de Vilamajor, Sant Celoni, Sant Esteve de Palautordera, Santa Maria de Palautordera, Vallgorguina i Vilalba Sasserra. Més endavant, s’hi van sumar Sant Pere de Vilamajor i Cànoves i Samalús.

Una mostra més d'aquesta voluntat de desenvolupar un turisme sostenible al territori és el fet que la gran majoria d'aquests municipis participen al Fòrum de Turisme Sostenible de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny (més informació aquí).

Font de la informació: Ajuntament de Sant Celoni i XPN

Categoria: Montseny, Montnegre-Corredor, ODS, Vídeos,