Montseny Van fer activitats diverses al voltant del tritó del Montseny

Els alumnes de l'Escola Carulla d'Arbúcies s'estrenen en el programa El Montseny a l'escola

13/12/2019

El divendres 8 de novembre, els nens i nenes de 4t del cicle mitjà de l’Escola Carulla d'Arbúcies van realitzar la primera sortida del programa El Montseny a l’escola.

Els infants van començar fent una sortida de camp per descobrir els arbres propis del bosc de ribera. Els monitors del Museu Etnològic del Montseny, la Gabella que van acompanyar els alumnes els van poder explicar quins eren els hàbitats idonis per al tritó del Montseny. Un cop finalitzada la sortida de camp, tots els infants van realitzar un taller de tritó de guix i, un cop assecat, el van pintar.

El resultat de l’experiència va ser molt positiva, tal com podeu llegir en el bloc de l’Escola Carulla.

El Montseny a l'escola

El Montseny a l'escola és un programa d’educació ambiental que pretén apropar el Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny a la població local. S’adreça a les escoles d’educació primària dels municipis que integren l’espai protegit. L’objectiu bàsic és crear un recurs educatiu útil i compatible amb el currículum escolar i contribuir al fet que els alumnes de primària coneguin el seu entorn proper, apreciïn el seu patrimoni, siguin conscients que el medi és sensible a l’acció humana i participin activament en la seva conservació i millora.

Un altre objectiu del programa és que pugui servir de plataforma per compartir treballs i experiències entre escoles dels municipis del Parc Natural, educadors ambientals i els gestors del Parc. Amb aquest recurs també es vol fomentar la qualitat dels programes educatius que s’hi desenvolupen.

Aquest programa, tot i que s’ha elaborat perquè qualsevol centre d’educació primària pugui utilitzar totalment o parcialment aquest material didàctic, s’adreça especialment a les escoles de primària dels municipis que formen el Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny.

En aquest sentit, per realitzar les activitats les escoles adherides al programa tenen el suport de l’òrgan gestor del Parc i d’entitats d’educació ambiental amb una dilatada experiència educativa en l’àmbit de l’espai natural protegit.

El programa El Montseny a l’escola s’ha elaborat a partir d’una fonamentació pedagògica. Ha estat promogut pels gestors del Parc i s’ha elaborat a través d’un procés de treball que ha tingut la participació activa d’educadors ambientals que treballen i coneixen el Montseny, experts en didàctica, mestres i tècnics del Parc.

Font de la informació: Life Tritó Montseny

Categoria: amfibis, hàbitats, fauna, Educació ambiental, Educació ambiental, Divulgació, Montseny, vertebrats, Educació ambiental, Hidrologia, Biodiversitat, ODS, general,