Montseny | Sant Llorenç-Obac | Xarxa de Parcs Naturals | Diputació de Barcelona El Bus Parc del Montseny funcionarà els dos dies i al Parc Natural de Sant Llorenç hi haurà un servei llançadora

Es regula l'accés al Parc Natural del Montseny i al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac els dies 7 i 8 de desembre

03/12/2020

La Diputació de Barcelona, com a entitat gestora del Parc Natural del Montseny i del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, regularà els accessos de vehicles a aquests espais naturals els dies 7 i 8 de desembre, entre les 9 i les 14 hores, en previsió d'una afluència important de visitants. Les mesures de mobilitat per a aquests dies venen dictaminades pel PROCICAT.

Les mesures de regulació dels accessos en determinats punts d’aquests dos espais naturals seran les mateixes que es van aplicar el cap de setmana del 24 i 25 d’octubre, destinades a resoldre els problemes de caràcter social i mediambiental provocats per la sobreafluència de visitants i que afecten especialment els divuit municipis del Parc Natural del Montseny i els dotze del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

Alguns dels punts del Parc Natural del Montseny on es regularan els accessos es desplacen en relació amb l’acció del passat mes d’octubre per facilitar l’accés als equipaments d’hostaleria i restauració que es troben situats al centre d’algunes poblacions situades dins els parcs. Així, s’han desplaçat els punts de regulació per accedir a Santa Fe de Montseny passat el nucli de Campins, el de la plana del Coll passat el nucli de Mosqueroles, i l’accés a Collformic passat els nuclis de Montseny i el Brull.

La regulació d’accessos als punts més freqüentats d’aquests parcs s’establirà en el moment que les zones d’aparcament existents arribin a la seva plena capacitat, amb reforç de personal dels parcs, guardes i informadors, així com de Mossos d’Esquadra i Agents Rurals. Dins l’àmbit del Parc Natural del Montseny hi ha actualment 1.174 places d’aparcament i, fora d’aquest àmbit, hi ha 609 places ampliables fins a un total de 1.381 places.

També, durant els dos dies, funcionarà el servei del Bus Parc al Parc Natural del Montseny des de les 8.10 h del matí des de l’estació de ferrocarril de Sant Celoni fins a Santa Fe del Montseny i Fontmartina. Al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, entre les 10 i les 16 h hi haurà un servei llançadora gratuït entre el punt de regulació del trànsit a les Pedritxes (Matadepera) i el coll d’Estenalles.

Punts de regulació al Parc Natural del Montseny

BV-5301: PK 15 passat el poble de Montseny, en direcció Collformic (Vallès Oriental). Si és necessari es mantindrà un punt d'informació previ, al km 7, a la sortida de Sant Esteve de Palautordera.

BV-5301: Accés des de Seva al nucli del Brull, a l’alçada de l'ajuntament i la Rectoria PK 32 (Osona).

BV-5114: Km 6,2 a la sortida del nucli de Campins, a l'alçada del passeig de les Tres Germanes. Per regular accessos a Santa Fe (Vallès Oriental). Es mantindrà el punt d’informació a l'alçada del Centre d'Informació de Fogars (la rotonda).

BV-5119: Km 2,2, al final del passeig Mariona, a l'alçada del camí de Masia Mariona. Per regular accessos a la plana del Coll (Vallès Oriental).

GI-543: PK 17 a la intersecció de la GIV-5201 PK 0 en direcció a Sant Marçal coll de Gomares.

Punts de regulació al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac

BV-1221 Eix Central Matadepera - Talamanca.

Accés al coll d’Estenalles: BV-1221 carretera de Matadepera - Mura - Talamanca: PK 6, a la rotonda de la urbanització de les Pedritxes (Matadepera).

Des de Talamanca: BV-1221 regulació a la cruïlla amb la BV-1223 cap al coll d’Estenalles, deixant pas cap a Mura, segons evolucioni la situació.

B-124: Eix Oriental Castellar del Vallès - Sant Llorenç Savall - Monistrol de Calders.

PK 12 accés a la vall d’Horta (Sant Llorenç Savall); PK 24,9 accés a Granera i PK 32 accés a Monistrol de Calders.

Font de la informació: Gabinet de premsa de la Diputació de Barcelona

Categoria: Montseny, Sant Llorenç-Obac, Xarxa de Parcs Naturals, Diputació de Barcelona,