Montseny El dimarts 17 de desembre al Figaró-Montmany

Aportacions del 23è Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) al Parc Natural del Montseny

20/12/2019

El 23è Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) es va reunir el dimarts 17 de desembre al Figaró-Montmany. L’acte va comptar amb la presència de 51 persones, entre representants d’empreses, entitats i representants dels municipis i del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny.

Com és ja habitual, a finals d’any va tenir lloc el Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) del Montseny. Enguany, la reunió es va realitzar el dimarts 17 de desembre a les 18 h a la Penya Blaugrana del Figaró-Montmany.

En la trobada es van presentar el resultats d’algunes accions del Pla d’actuacions (2016-2020), concretament els resultats de les accions encomanades a l’Oficina Tècnica de Turisme de la Diputació de Barcelona relacionades amb la recerca d’informació dels turistes de la destinació Montseny, i la previsió d’accions a desenvolupar durant l’any 2020 per tancar-ne l’execució.

També es va explicar com serà el procés de renovació de la CETS que tindrà lloc durant l’any 2020, tot encoratjant els assistents a participar-hi de forma activa.

Finalment, es va informar de la recent celebració de l’entrega dels Europarc Star Awards i l'obtenció d’un dels premis per El Bellver - La Calma, una de les empreses acreditades amb la CETS Montseny (podeu llegir-ne la notícia aquí). El gestor de l’equipament va explicar la seva experiència.

El 23è Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible va comptar amb l’assistència de 51 persones que representaven 25 entitats i 24 empreses del sector privat i un any més es posa de manifest que el Fòrum Permanent de la CETS al Montseny es consolida com un espai de treball, consens i participació que permet anar assolint els objectius marcats i una forma de treballar de manera participada cap a una estratègia de turisme sostenible.

La vetllada es va cloure amb un refrigeri ofert per l’Ajuntament del Figaró-Montmany durant el qual, en un ambient distès, tots els assistents van poder conversar i comentar la sessió i els projectes conjunts.

Si voleu conèixer amb detall la implementació de la Carta Europea de Turisme Sostenible al Parc Natural del Montseny i a altres parcs de la Xarxa de Parcs Naturals consulteu la pàgina web Turisme sostenible als espais naturals.

Un reconeixement d'abast europeu

La Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) és un reconeixement d'abast europeu gestionat per la Federació Europarc. La CETS garanteix un ús turístic dels parcs compatible amb la conservació del territori, minimitzant els impactes negatius i contribuint al desenvolupament econòmic local.

El Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny i el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac estan acreditats amb la CETS des de l'any 2011 i els parcs del Garraf, d'Olèrdola i del Foix des del 2017. Tots ells desenvolupen una estratègia turística sostenible elaborada i consensuada amb els agents implicats de la zona.

Categoria: Montseny, ODS, general,