Olèrdola | Foix | Garraf Al Conjunt monumental d'Olèrdola

Se celebren les sortides escolars Viu el parc als parcs del Garraf, d'Olèrdola i del Foix

22/12/2019

Durant el passat mes de novembre, un miler d’alumnes de 5è de primària dels municipis d’Avinyonet del Penedès, Begues, Castelldefels, Gavà, Olèrdola, Olesa de Bonesvalls, Olivella, Sant Pere de Ribes, Santa Margarida i els Monjos, Sitges  i Vilanova i la Geltrú van gaudir de les activitats organitzades al Parc d’Olèrdola.

Aquesta tardor, la pluja va ser protagonista molts dies i va provocar la modificació del calendari previst per les festes al Conjunt monumental d’Olèrdola. Durant les cinc jornades que finalment es van realitzar (ha quedat pendent per a la primavera la celebració d’una festa que va ser suspesa fins a dues ocasions per la pluja), els infants van gaudir de diverses dinàmiques de descoberta del patrimoni natural i històric dels parcs: un itinerari de natura per conèixer-ne la flora i la fauna, una descoberta de la pedra seca i de les tombes antropomorfes del Pla dels Albats, una gimcana scape room dins el recinte arqueològic i un taller de pintures rupestres.

La cloenda de les festes va ser protagonitzada pel jove mag penedesenc Mag Aizpi, que va deixar tothom bocabadat.

Les sortides escolars Viu el parc signifiquen una jornada de convivència entre alumnes de diferents municipis dins el marc d’un programa promogut per l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona pensat per descobrir els espais naturals protegits des dels vessants lúdic i formatiu.

Per a més informació, consulteu la pàgina web Viu el parc a l'escola.

Font de la informació: Viu el parc / CIMA

Categoria: Educació ambiental, Viu el parc, Educació ambiental, Olèrdola, Foix, Educació ambiental, Garraf, general,