Sant Llorenç-Obac S'han acreditat dues noves empreses i ara el total és de tretze

El segon Fòrum Permanent de la CETS del Parc Natural de Sant Llorenç fa balanç de les actuacions del 2022 i de la renovació i noves adhesions de les empreses

09/11/2022

S'ha celebrat el segon Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac d’aquest 2022. La sessió, que va tenir lloc el dimarts 8 de novembre a la Masia Freixa de Terrassa, va servir per fer balanç de les actuacions realitzades enguany i per donar a conèixer la renovació d'onze empreses en la Fase II i les dues noves adhesions, la Muntada i 3Turons. Història i Patrimoni.

El segon Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac d’aquest 2022 va aplegar una trentena de representats d’empreses, entitats, municipis i del Parc Natural en una sessió dinamitzada per l'empresa Repte, que porta la secretaria tècnica de la CETS al Parc Natural.

En l’acte, es van presentar les diverses actuacions fetes enguany. Dins d’aquestes, es van posar en relleu els avenços fets en l’acció liderada per l’Ajuntament de Terrassa, concretament pel Servei de recursos naturals i sostenibilitat, que va presentar l’ordenança d’ús públic de l’Anella Verda de Terrassa. Així mateix, també es va donar a conèixer l'estat de l'acció del Pla de senders turístics del Consell Comarcal del Bages.

Des del Parc Natural, es va abordar la proposta d’ampliació del Parc i la represa des del mes d’octubre passat de la línia M12 del Bus Parc de Sant Llorenç que fa el trajecte Terrassa - l'Obac - Rellinars - Castellbell i el Vilar els caps de setmana i festius com a servei a demanda (TAD).

A continuació, es van donar a conèixer les renovacions de les onze empreses en la Fase II, i dues noves adhesions, La Muntada i 3Turons. Història i Patrimoni. També es va comunicar el procediment per començar la Fase III, d’adhesió d’agències de viatges, de cara a l’any 2023.

Aquesta edició del Fòrum Permanent va finalitzar amb un petit tast de productes locals i amb el lliurament dels diplomes de les renovacions i noves adhesions de les empreses de la Fase II.

Prèviament a la celebració del Fòrum Permanent, va tenir lloc a la mateixa Masia Freixa una reunió tècnica amb representants polítics i tècnics d’ajuntaments i consells comarcals de l’àmbit CETS. En aquesta trobada, es van presentar els Catàlegs de Serveis de Medi Ambient, de Turisme i de Parcs Naturals, de la mà de les persones especialitzades de cada Gerència de la Diputació de Barcelona.

També es va donar la paraula als representants dels ajuntaments per donar a conèixer bones pràctiques que s’hi estiguin realitzant amb l’objectiu que es pugui compartir l’expertesa i les accions amb la resta de municipis interessats. Aquesta acció s’engloba en el marc del desenvolupament de l’acció CETS 4.7. Coneixement compartit sobre els projectes i infraestructures locals vinculats al turisme sostenible (per a més informació es pot consultar el Pla d’Acció CETS, p. 30).

La Carta Europea de Turisme Sostenible a la Xarxa de Parcs Naturals

Per conèixer amb detall la implementació de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac i a altres parcs de la Xarxa de Parcs Naturals es pot consultar la pàgina web Turisme sostenible als espais naturals. A més, en el mapa d'empreses virtual trobareu aplegades totes les empreses CETS d'arreu de Catalunya.

Categoria: Educació ambiental, Divulgació, Sant Llorenç-Obac, Biodiversitat, Diputació de Barcelona, ODS, Educació ambiental,