Sant Llorenç-Obac Els caps de setmana de maig

La Pahissa del Marquet organitza xerrades, actes d'homenatge i recitals al voltant de les exposicions sobre Cafè Central i les ceràmiques de Lluís Clapés

02/05/2022

La Pahissa del Marquet organitza durant el mes de maig diverses activitats complementàries al voltant de les dues exposicions que s’hi poden visitar actualment, l'una sobre el segell editorial Cafè Central i l'altra sobre les ceràmiques de Lluís Clapés. Els caps de setmana entre el 7 i el 22 de maig aquest equipament cultural del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac acollirà actes d’homenatge, taules rodones, xerrades i un recital poètic amb autors de Cafè Central. A més, el 28 de maig es farà un homenatge a Pere Balsach i Peig, mort recentment, amb el visionat comentat de la seva filmografia.

La Pahissa del Marquet -Arts-Lletres-Natura, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, va inaugurar el dissabte 26 de març les exposicions "El que ells van escriure, a mi m'ha fet feliç. Trenta anys publicant poesia", sobre el segell editorial Cafè Central, i "El dir del no-res és el llenguatge del tot", ceràmiques de Lluís Clapés. Les mostres es poden visitar fins al 22 de maig i durant aquest mes s’organitzen diverses activitats complementàries com taules rodones, homenatges i recitals poètics.

El dissabte 7 de maig de les 12 a les 14 h tindrà lloc "Jordi Domènech: la poesia de demà". En aquest acte homenatge al poeta i traductor Jordi Domènech (Sabadell 1941-2003), Antoni Clapés, editor de la seva obra completa, oferirà una xerrada durant la qual Joaquim Sala-Sanahuja, Ester Xargay i Dolors Udina, entre d'altres, llegiran poemes del sabadellenc.

Una setmana més tard, el diumenge 15 de maig de 12 a 14 h serà el moment de la taula rodona “El dir del no-res és el llenguatge del tot” en el marc de la mostra homònima de Lluís Clapés, que versarà entorn dels inicis de l'Escola Illa de Sabadell en record de la seva participació i del mestratge que Clapés hi va desenvolupar. Hi intervindran els curadors de la mostra Antoni Clapés i Fina Duran i Maria Bosch, ceramista i professora de l’Escola Illa; Xavier Garriga, professor de l’Escola Illa, fundador juntament amb Lluís Clapés dels tallers infantils d’art de l’Escola; Pacu Serra, exalumne de Clapés; i Agustí Hurtado, director de l'Escola Illa.

En ocasió de la cloenda de l’exposició "El que ells van escriure, a mi m'ha fet feliç. Trenta anys publicant poesia" sobre el segell editorial Cafè Central, hi haurà una lectura caminada als voltants del Marquet de les Roques amb la participació d'una dotzena de poetes de Cafè Central. El recital tindrà lloc el 22 de maig, també de les 12 a les 14 h.

Homenatge a Pere Balsach i Peig

Durant els mesos de gener, febrer i març del 2022, la Pahissa va acollir l'exposició "Eren les claus sagrades dels armaris..." sobre l’art sabadellenc i l’àmbit creatiu dels germans Balsach Peig, amb mostres d'arxiu, cinema, arts plàstiques, disseny, música i poesia.

El dissabte 28 de maig de 12 a 14 h es podrà assistir a "Pere Balsach i el cinema experimental de l'Escola de Sabadell (1965-1975)", acte d'homenatge a Pere Balsach i Peig, mort recentment, amb el visionat comentat de la seva filmografia. L’acte serà a càrrec d’Eugeni Bonet i M. J. Balsach, i comptarà amb la participació de Tomàs Pladevall en format videoconferència.

Tots els caps de setmana

La Pahissa del Marquet obre les seves portes tots els dissabtes de les 10 a les 14 h i de les 16 a les 20 h i els diumenges de les 10 a les 14 h. L'entrada és lliure. Per a visites per a grups cal reservar amb antelació o bé consultar disponibilitat en altres dies i horaris.​​​​​​​

Font de la informació: La Pahissa del Marquet

Categoria: Educació ambiental, Sant Llorenç-Obac, Educació ambiental, Educació ambiental,