El pas a la fase de represa amplia la mobilitat als parcs naturals

20/06/2020

Des del dijous 18 de juny, amb el pas a la fase 3 s'eliminaven les restriccions de mobilitat entre regions sanitàries que limitaven l'accés dels ciutadans a alguns dels parcs i espais naturals protegits de la Xarxa de Parcs Naturals. El pas a la fase de represa l'endemà divendres 19 de juny permetia la mobilitat a tot Catalunya i s'eliminaven les franges horàries.

Els equipaments dels parcs encara no han reobert del tot, només ho han fet alguns que depenen dels ajuntaments, mentre que les tasques d'informació es fan des de l'exterior per evitar problemes sanitaris. També s'ha reactivat el servei de transport públic integrat Bus Parc al Parc Natural del Montseny i al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. El Bus Parc permet pujar a Santa Fe i Fontmartina des de Sant Celoni i anar de Terrassa i Matadepera a coll d'Estenalles, Mura i Talamanca o al revés.

Mobilitat ampliada

A la fase 3 i a la de represa, a més de poder-se moure per tot Catalunya, es pot practicar esport a qualsevol espai públic, inclosos els espais naturals, i dins d’instal·lacions esportives. L’exercici físic es pot fer com a màxim en grups de 20 persones. Atès que hi ha activitats que no són compatibles amb l’ús de la mascareta, cal garantir la distància de seguretat en tot moment i es recomana no anar a llocs concorreguts.

Les distàncies de seguretat recomanades pel Departament de Salut són de 2 metres per passejar, 10 metres per córrer, anar amb patins, patinet o bicicleta i 20 metres per anar amb bici en alta intensitat.

Pel que fa a les activitats de turisme actiu i natura, tenen un límit de 30 persones i només les poden fer empreses registrades de turisme actiu i preferentment mitjançant cita prèvia, si bé els grups poden ser més reduïts a criteri de l'organització per tal d'assegurar una visita de qualitat. Caldrà garantir la distància interpersonal de 2 metres: si no es pot, caldrà utilitzar equips de protecció adequats.

En les activitats turístiques, però, no es podran subministrar audioguies, material imprès o similar i encara no es poden fer en locals tancats. En el nostre cas, oferim informació en línia a partir de codis QR. Només podran estar oberts la recepció i els lavabos garantint sempre les distàncies de seguretat i la neteja i desinfecció (màxim 1 persona per 4 m2).

Us recordem que en els espais naturals només es pot acampar i pernoctar a l'aire lliure (incloses autocaravanes) en els indrets expressament destinats a aquest ús. Consulteu a la web o a l'oficina del parc respectiu, els allotjaments rurals, àrees d’acampada o càmpings que, si s’escau, cadascun disposa.

En aquesta fase de desescalada post COVID-19, també reobren al públic els establiments d'hostaleria i restauració per a consum en el local, sempre que no superin el 50% de l’aforament. A les terrasses es permet el 75 % de les taules autoritzades. L’obertura al públic de les zones comunes dels hotels i dels allotjaments turístics es pot fer sempre que no se superi un 50 % de l’aforament i amb condicions de seguretat i higiene.

Més informació a la pàgina web FAQS - Preguntes i respostes freqüents a la Xarxa de Parcs Naturals.

Categoria: Guilleries-Savassona, Montesquiu, Marina, Olèrdola, Sant Llorenç-Obac, Montnegre-Corredor, Educació ambiental, Collserola, Montseny, Xarxa de Parcs Naturals, Parc Agrari, Foix, Litoral, Garraf, Diputació de Barcelona, Parc Fluvial Besòs, Parc Fluvial del Besós, Diputació de Barcelona, general,