Xarxa de Parcs Naturals S'exposa fins al 13 d'abril a l'Espai Expositiu Sant Lluc

'Em queda la mirada', tribut visual a Blas de Otero, arriba a Barcelona

02/04/2019

El divendres 29 de març es va presentar a l’Espai Expositiu Sant Lluc, a Barcelona, aquesta mostra col·lectiva que aplega vint-i-tres artistes bascs i catalans, els quals amb les seves diverses obres conviden l’espectador a obrir noves mirades a l’obra del gran poeta Blas de Otero. La proposta es podrà visitar fins al 13 d’abril.

Projectes com “Em queda la mirada”, tribut visual a Blas de Otero, i equipaments com Vallgrassa. Centre Experimental de les Arts, que ha portat a terme el projecte, són un exemple clar de l’èxit i la consolidació del llenguatge cultural com a vincle de col·laboració i comunicació entre els espais naturals protegits, tal com succeeix entre els territoris i entre les persones.

Aquesta mostra es va inaugurar al poble d’Orozko el 5 de maig del 2018. En aquesta població de Bizkaia, Blas de Otero hi va passar els estius i llargues temporades durant la seva joventut, hi va escriure molts poemes dedicats a la vall d’Orozko i és l’indret on va néixer la seva mare.

“Em queda la mirada’, tribut visual a Blas de Otero, ha recorregut dues de les sales més importants de Bilbao, i a Catalunya va ser presentada a Vallgrassa, a Begues, municipi del Parc del Garraf. En el marc de col·laboració amb l’Obra Cultural de l’Alguer, aquest estiu la mostra arribarà al municipi sard.

La mostra, ideada per Jordi Aligué i realitzada a través de Vallgrassa. Centre Experimental de les Arts, compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Begues, a més a més dels ajuntaments de Bilbao i Orozko, la Diputación Foral de Bizkaia, la Fundación Blas de Otero i Sant Lluc de Barcelona.

Per a més informació, podeu consultar aquest enllaç.

Categoria: Educació ambiental, Xarxa de Parcs Naturals, general,