Xarxa de Parcs Naturals | Diputació de Barcelona | Altres Enguany, ha augmentat la dotació econòmica per subvencionar les despeses del Coneguem els nostres parcs

La Gerència de Serveis d'Espais Naturals ofereix cinc recursos tècnics i econòmics en el marc del Catàleg de serveis de la Diputació de Barcelona 2021-2023

11/01/2023

Relacionats amb la Gerència de Serveis d'Espais Naturals, el Catàleg de serveis de la Diputació de Barcelona 2021-2023 ofereix cinc recursos aquest 2023. Del Servei d'Anàlisi i Gestió Territorial, Inversions i Obres (SAGTIO) s’ofereixen dos recursos econòmics i dos recursos tècnics. També hi ha un fons de prestació per al programa Coneguem els nostres parcs de la Xarxa de Parcs Naturals, que el 2023 ha augmentat la dotació econòmica fins a 70.000 euros.​​​​​​​

Dels dos recursos econòmics de la Secció d’Anàlisi Territorial i Catàleg de Serveis del SAGTIO, un d’ells fa referència al Control de nius actius de vespa asiàtica (Vespa velutina). Per al finançament del recurs se segueixen els criteris del document que trobareu en aquest enllaç, el període d'intervenció ha de ser durant l'etapa principal de creixement dels nius de vespa asiàtica, que és de maig a novembre, i es pot sol·licitar la retirada de fins a tres nius en una mateix any.

El segon recurs econòmic remet a les Mesures per reduir danys causats pel porc senglar, i es dona suport als municipis per eliminar les fonts d'aliment no natural del porc senglar com a mesura per reduir-ne la densitat. Es pretén, així, minimitzar els danys als conreus, els accidents a les carreteres i les molèsties en zones urbanes i urbanitzades. Les accions subvencionables són elements de protecció de contenidors d'escombraries (inclosos els del "porta a porta") i senyalització advertidora.

Tots dos s’adrecen a ajuntaments de municipis de fins a 20.000 habitants i el termini de sol·licitud finalitza el 9 de febrer del 2023.

Pel que fa als dos recursos tècnics de la Secció d’Anàlisi Territorial i Catàleg de Serveis del SAGTIO, aquests són per a l'Anàlisi dels espais lliures (SNU) per al desenvolupament de la infraestructura verda local i l'ODS 15, i per a la Redacció de projectes de millora del patrimoni natural, i també es poden demanar fins al 9 de febrer d'enguany.

En concret, el primer recurs tècnic és per a l’elaboració d'un informe dirigit a aquells ens locals que vulguin millorar la qualitat dels serveis ecosistèmics dels espais lliures del seu territori, sigui en conjunt o d'un indret concret, tenint en compte els criteris d'implantació d'una infraestructura verda local i els que marca l'Objectiu de desenvolupament sostenible ODS núm. 15 "Vida terrestre", i s’adreça a ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades.

Per la seva banda, el segon és per a la redacció de projectes executius per a actuacions incloses en els àmbits de la conservació, restauració i/o millora del patrimoni natural (hàbitats i espècies prioritàries, tàxons d'interès de conservació i processos ecològics) i ordenació de l'ús públic associat. En aquesta ocasió, s’adreça a ajuntaments de municipis de fins a 20.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals i entitats municipals descentralitzades.

Augmenta la dotació econòmica per al Coneguem els nostres parcs

Finalment, la Gerència de Serveis d'Espais Naturals ofereix un fons de prestació per tal que els ajuntaments tinguin subvencionada part de les despeses del Coneguem els nostres parcs, programa d’educació ambiental de la Xarxa de Parcs Naturals nascut l’any 1983 que s’adreça als alumnes de sisè de primària de les escoles de la província de Barcelona.

Com a novetat i amb l'objectiu de donar suport a l'aportació dels ajuntaments, per al proper curs s'ha augmentat la dotació econòmica del fons, que ascendeix a una quantitat de 70.000 euros.

Per a més informació, podeu consultar els diversos recursos que es poden tramitar el 2023 mitjançant la Seu electrònica - Recursos Àrea d'Infraestructures i Espais Naturals.​​​​​​​

Font de la informació: Gerència de Serveis d'Espais Naturals

Categoria: Educació ambiental, Paisatge, flora, fauna, hàbitats, Gestió del medi, Informació tècnica, Xarxa de Parcs Naturals, Diputació de Barcelona, Altres, Biodiversitat, Educació ambiental, Diputació de Barcelona, ODS, Notícies d'arreu, Educació ambiental,