Xarxa de Parcs Naturals
Adreçada als mestres que participen en el programa Viu el parc i a tots aquells que hi puguin estar interessats

La Xarxa de Parcs Naturals posa en marxa la nova web del programa Viu el parc a l'escola

$urlFileEntry

Pàgina d'inici. Autor: XPN

18/02/2019

Us convidem a visitar la nova pàgina web del programa Viu el parc a l’escola de la Xarxa de Parcs Naturals, una web que recull informació sobre el funcionament del programa i posa a disposició de les escoles participants dos recursos pedagògics adreçats als alumnes de 5è de primària: un joc interactiu i un blog.

Viu el parc és un programa organitzat per l’Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona que es va començar a desenvolupar l’any 1992 i que a l’actualitat abasta deu dels dotze espais que conformen la Xarxa de Parcs Naturals.

Aquest programa compta amb el suport dels ajuntaments que hi participen i està adreçat als alumnes de 5è de primària de les escoles de l'àmbit de cada parc en què es realitza. La finalitat del programa és donar a conèixer el medi natural més proper i afavorir la presa de consciència de la problemàtica mediambiental. Consta de tres fases, un treball previ a l’aula conduït per un educador ambiental, la celebració d’una jornada festiva als espais naturals protegits i un treball posterior.

La nova web del programa pretén ser un espai de consulta per a tots aquells mestres interessats o participants en la campanya. El seu objectiu és donar resposta a aquelles qüestions que puguin sorgir a l'entorn del funcionament, organització, dinàmiques, materials, calendari, etc. del Viu el parc a l’escola. A més, està concebuda com una eina educativa que pugui ser utilitzada per mestres, alumnes i, fins i tot, públic general. Per això, s’ha incorporat un joc interactiu dirigit als alumnes de 5è de primària i un blog amb informació de la Xarxa de Parcs Naturals que podrà visitar qualsevol usuari.

El programa Viu el parc a l’escola arriba a més de 4.000 infants de 54 municipis diferents de l’àmbit dels parcs en els quals es realitza. Una campanya exitosa que apropa nens i nenes a l’espai natural més proper a casa seva.

Per a més informació sobre els diversos programes i serveis, materials i equipaments d'educació ambiental existents arreu de la XPN, podeu consultar la pàgina web Educació ambiental a la Xarxa de Parcs Naturals.

Font de la informació: Viu el parc / Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Educació ambiental, Xarxa de Parcs Naturals, Accessibilitat als parcs, Educació ambiental, Biodiversitat, Educació ambiental, Viu el parc, Divulgació, Webs,