Xarxa de Parcs Naturals | Garraf Es renoven els convenis amb el Parc de Port Comte i l'Obra Cultural de l'Alguer

Sardenya acull els primers recitals amb públic del cicle Poesia als parcs. Lletres i paisatges per reforçar el lligam cultural

02/09/2020

Una delegació de la Xarxa de Parcs Naturals va assistir, el dijous 27 i el dissabte 29 d'agost, als dos recitals, dins del programa Poesia als parcs. Lletres i paisatges, a l'illa de Sardenya. La visita va servir també per renovar el conveni d’agermanament entre els parcs del Garraf i de Port Comte i establir col·laboracions per a la difusió de la cultura catalana a l'Alguer i per promoure el turisme sostenible.

El primer recital es va fer al Museu del Port de Porto Torres i el segon, al jaciment de Nurag Palmavera. Ambdós van ser protagonitzats per les catalanes Carla Fajardo (poeta) i Laly Rodriguez (guitarra) i van comptar amb la participació dels artistes sards Roberto Demontis, Giovanni Oliva, Cinzia Paulucci, Vittoria Anna Perotto, Pepa Molina, Dario Pinna i Riccardo Pinna. Van ser espectacles d’un gran nivell de qualitat artística.

En aquesta visita també es va dur a terme la presentació de l'exposició d’art “D’un mar“ de l’escultor Pep Fajardo i del pintor Jordi Aligué a la Galeria Bonaire de l’Alguer i el tradicional concert de les Festes del 31 d'agost, a càrrec de Franco Cano.

Les activitats s'emmarquen en les relacions de col·laboració establertes entre la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona, el parc alguerès de Port Comte i l’Obra Cultural de l’Alguer. En aquest sentit, es va renovar el conveni d’agermanament entre els parcs del Garraf i de Port Comte, així com l’addenda al conveni de col·laboració amb l’Obra Cultural de l’Alguer per a la dinamització dels nostres espais naturals protegits a partir del seu patrimoni comú, la llengua i la cultura catalanes, per a l’any 2020.

La delegació estava formada per Josep Tarín, diputat d’Espais Naturals i alcalde de Talamanca; Andreu Bosch, president del Consorci del Parc de la Serralada Litoral i alcalde de Teià; Jordi Padrós, coordinador d’Espais Naturals; Xavier Roget, cap de la direcció territorial occidental, i els artistes participants. Entre l’activitat institucional, cal destacar la recepció de la delegació del Govern de Catalunya a l’Alguer així com de l’ajuntament de la mateixa ciutat.

D’altra banda, es va desenvolupar una reunió de treball per concretar la proposta de conveni de col·laboració entre la Gerència d'Espais Naturals de la Diputació de Barcelona i el Parc Nacional de l'Asinara, per a l'intercanvi d'experiències en el desenvolupament de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) i altres accions de turisme responsable i desenvolupament local, a Porto Torres.

La determinació de les institucions i entitats participants en aquests actes han superat totes les dificultats que l’actual pandèmia genera i han pogut mantenir el pont cultural establert des del 2005 entre la Xarxa de Parcs Naturals i l’Alguer així com generar noves línies de col·laboració.

Per a més informació sobre Poesia als parcs. Lletres i paisatges, consulteu la pàgina web del cicle. Enguany, com a novetat i a causa de la situació post COVID-19, per assistir als recitals cal inscriure's prèviament mitjançant aquest formulari.

Categoria: Educació ambiental, Xarxa de Parcs Naturals, Garraf, Poesia als parcs, Educació ambiental, Notícies d'arreu, Poesia als Parcs, Educació ambiental,