Xarxa de Parcs Naturals A Norfolk, entre el 19 i el 21 de juny

Una delegació catalana viatja a Anglaterra per debatre estratègies sobre biodiversitat

02/07/2018

La trobada s’emmarca dins del projecte europeu Interreg Europe BID-REX, que pretén millorar el flux d’informació sobre el patrimoni natural per influir en les polítiques públiques.

Una delegació de la Generalitat, les diputacions de Barcelona i de Girona i el Centre Tecnològic Forestal de Catalunya (CTFC) van participar entre el 19 i el 21 de juny a Norfolk (Anglaterra) al taller del projecte Interreg Europe BID-REX, que implica nou socis de set regions europees per potenciar el vincle entre el coneixement i la gestió de dades de biodiversitat amb la millora de la presa de decisions en les polítiques públiques i com a base del futur Observatori del Patrimoni Natural de Catalunya.

Així, el projecte afavoreix l’intercanvi d’experiències i coneixement entre els diferents actors implicats, com ara centres d’investigació i recerca, universitats, administració pública i ciutadania, mitjançant trobades periòdiques des del 2016 per difondre bones pràctiques i compartir experiències i solucions d’èxit.

L’objectiu és veure com altres regions europees, com ara Anglaterra, capdavantera en l’ús de la informació de biodiversitat, estant treballant per traslladar-ho a l’àmbit català.

Al voltant de seixanta persones procedents de vuit regions europees van formar part d’aquest taller desenvolupat entre el 19 i el 21 de juny. Per part del Departament de Territori i Sostenibilitat, hi va participar el subdirector general de Biodiversitat i Medi Natural, Jaume Vicens, i la cap del Servei de Planificació de l’Entorn Natural, Sara Pont, entre altres tècnics.

Dissenyant l’Observatori del Patrimoni Natural

Les experiències apreses aquests dies permetran consolidar i millorar el que ha de ser l’estructura, el contingut i els productes del futur Observatori del Patrimoni Natural de Catalunya.

El CTFC és el coordinador d’aquest projecte, finançat amb Fons Europeus de Desenvolupament Regional, amb una durada de cinc anys. També hi participen el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, el Govern del País Basc i altres institucions d’Anglaterra, Itàlia, Eslovènia, Hongria i Bèlgica.

La Gerència de Serveis d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona hi va participar des de l’Oficina Tècnica de Planificació i Anàlisi Territorial com a convidada, atesa l’estreta col·laboració establerta els darrers dos anys amb la Direcció General de Polítiques Ambientals i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya per a configurar l’Observatori del Patrimoni Natural.

Aquestes tasques es realitzen en el marc del conveni entre ambdues institucions, en el qual, entre altres àmbits de treball com la coordinació per a la gestió dels espais de la Xarxa de Parcs Naturals que formen part de xarxa Natura 2000, s’aborda el disseny de l’esmentat Observatori.

Font de la informació: Generalitat de Catalunya i XPN

Categoria: Planificació i avaluació, Biodiversitat, Gestió del medi, Normativa, Informació tècnica, Recerca i seguiment, Divulgació, Xarxa de Parcs Naturals, Ponències, Notícies d'arreu, general,