Xarxa de Parcs Naturals Representen un terç del total de membres actuals

93 noves adhesions al Cercle de Voluntaris durant el primer semestre del 2015

23/07/2015

Actualment, 262 persones formen el Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals, un projecte de voluntariat ambiental, impulsat i coordinat per la Diputació de Barcelona, que es desenvolupa en els dotze espais de la Xarxa de Parcs Naturals. Cal destacar que durant el primer semestre de 2015 han estat 93 les persones que s'han incorporat al Cercle, una quantitat molt significativa que representa un terç del total de membres.

Amb aquestes noves incorporacions, el perfil del voluntari s'ha diversificat. Ha baixat la mitjana d'edat dels voluntaris (la meitat dels nous voluntaris tenen entre 19 i 35 anys), ha augmentat lleugerament el percentatge d'homes (si bé les dones continuen essent majoria al còmput total), i s'ha aconseguit atreure més voluntaris de més enllà del Barcelonès. Així, entre els 93 nous membres, hi ha força persones que resideixen al Vallès Occidental, el Baix Llobregat, Maresme, Vallès Oriental, el Bages, Osona, el Baix Penedès, l'Anoia i el Gironès.

Malgrat aquests indicadors confirmen que s'està avançant en la direcció desitjada, el Cercle de Voluntaris segueix treballant per assolir, durant els propers mesos, els objectius de, per una banda, incorporar més persones al projecte i, per una altra, arribar a tota la demarcació de Barcelona per ampliar encara més la base territorial del voluntariat.

El Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals disposa de pàgina web i de Facebook propi, on trobareu totes les activitats programades ­-que acostumen a ser una quinzena de sortides, sempre en cap de setmana i horari de matí- així com la crònica de les actuacions fetes.

Aprofitem per recordar-vos les activitats programades per al darrer quadrimestre de l'any 2015:

· 19 de setembre: manteniment i consolidació d'un itinerari excursionista (Parc Natural del Montseny).

· 3 d'octubre: restauració de la font de les Planeses (Parc del Castell de Montesquiu).

· 17 d'octubre: recompte d'usuaris i enquestació dels visitants (Parc del Garraf).

· 31 d'octubre: desbrossament a l'Àrea d'Esplai de la Font trobada (Espai Natural de les Guilleries-Savassona).

· 14 de novembre: replantació d'espècies a can Bosc (Parc del Montnegre i el Corredor).

· 29 de novembre: informació als visitants sobre els usos del parc (Parc Agrari del Baix Llobregat).

· 12 de desembre: sembra de glans (Parc del Montnegre i el Corredor).

I, per descomptat, per convidar-vos, si teniu entre 18 i 70 anys i us interessa la preservació de la natura i dels espais protegits, a formar part d'aquest petit gran projecte que és el Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals.

Font de la informació: Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals

Categoria: Cercle de voluntaris, Xarxa de Parcs Naturals, general,

Tags: cercle de voluntaris dels parcs naturals, voluntariat ambiental,