Marina | Litoral | Montnegre-Corredor | Xarxa de Parcs Naturals El dijous, 15 de juny, a Mataró. Cal inscriure's prèviament

S'organitza una jornada sobre l'estat actual dels boscos del Maresme

13/05/2017

Bona part de les masses forestals del Maresme actualment es troben afectades, entre d'altres factors biòtics, per la presència de l'escarabat perforador Tomicus destruens que afecta principalment el pi pinyer (Pinus pinea). En arbres que han estat sotmesos a condicions d'estrès com la sequera dels darrers anys, el Tomicus destruens comporta la mortalitat d'un nombre important d'individus.

En aquesta jornada, es presenta l'estudi que la Diputació de Barcelona, com a suport a les associacions de propietaris forestals, ha encarregat a l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC) per observar els canvis en els boscos del Maresme i l'abast de l'afectació d'aquests factors biòtics i abiòtics.

Per altra banda, el Centre de Recerca i Estudis en Aplicacions Forestals (CREAF) presentarà els resultats del seguiment de l'estat dels boscos del Maresme a través del projecte DeBosCat en funcionament des de l'any 2010.

Finalment, la Diputació de Barcelona explicarà els tractaments silvícoles que s'estan executant als boscos amb afectacions de la comarca del Maresme.

La jornada, que tindrà lloc a Can Palauet (c. d’en Palau, 32) de Mataró, s’adreça, principalment, a responsables, tècnics i demés personal dels ens locals i a les associacions de propietaris forestals i altres propietaris forestals.

Per assistir-hi, és necessari inscriure’s prèviament. Per realitzar la inscripció cal enviar un correu electrònic a ot.prevencioif@diba.cat amb les dades següents: nom i cognoms, entitat, telèfon i correu electrònic. Hi esteu tots convidats!

Més informació:

Detall del programa

9.30 - 9.45 h: Benvinguda i presentació. Jesús Calderer i Palau, diputat adjunt de l'Àrea d'Espais Naturals de la Diputació de Barcelona.

9.45 - 10.15 h: Presentació de l'estudi Decaïment dels boscos del Maresme a partir d'imatges Sentinel-2. Anna Tardà, ICGC.

10.15 - 10.45 h: DeBoscat: xarxa de seguiment de l'estat dels boscos de Catalunya. Mireia Banqué, CREAF.

10.45 - 11.15 h: Pausa cafè.

11.15 - 11.45 h: Tractaments silvícoles a la comarca del Maresme. Núria Ruiz i Ramon Riera, enginyers forestals de l'Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d'Incendis Forestals de la Diputació de Barcelona.

11.45 h: Taula rodona.

Lloc: Can Palauet, c. d'en Palau, 32 - Mataró.

Podeu consultar més notícies relacionades a les pàgines web de l'Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d'Incencis Forestals (OTPMIF):

www.diba.cat/incendis // www.diba.cat/biomassa

Font de la informació: Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d'Incencis Forestals (OTPMIF)

Categoria: fauna, Marina, Litoral, Paisatge, Divulgació, Biodiversitat, Montnegre-Corredor, Xarxa de Parcs Naturals, Diputació de Barcelona, Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis, Meteorologia, flora, Recerca i seguiment, insectes, Planificació i avaluació, invertebrats, Prevenció incendis, Gestió del medi, Ponències, hàbitats, general,