Olèrdola | Garraf | Foix Amb la participació d'una quarantena de representants d'ajuntaments, entitats i empreses

Se celebra la primera sessió del Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible

19/02/2016

La Masia d'en Cabanyes (Vilanova i la Geltrú) va acollir, dimecres 17 de febrer, la primera sessió del Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) dels Parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix. La trobada va aplegar una quarantena de representants dels ajuntaments dels municipis dels parcs, consorcis comarcals, entitats excursionistes i conservacionistes, empreses d'educació ambiental i empreses turístiques del sector privat.

L'objectiu de la jornada de treball era validar l'esborrany de diagnosi que es va elaborar per part del Grup de treball el passat 27 de gener a la Pleta, l'Oficina del Parc del Garraf. La diagnosi és el primer document dels tres que s'hauran de redactar conjuntament i que s'entregaran al final del 2016 com a dossier de candidatura de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS). A partir d'aquell moment, la Federació Europarc decidirà si accepten la proposta per tal que els Parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix formalitzin l'adhesió a la CETS i entrin en la fase següent que té un abast de cinc anys.

Durant la sessió del fòrum es va aprovar l'àmbit de la candidatura, que inclou tot el terme municipal dels municipis dels tres parcs, i es va validar l'entrada del municipi de Cubelles tot i no ser municipi de parc.

En la sessió es va fer una primera part de contextualització del procés i, seguidament, la quarantena d'assistents es van separar en cinc grups de 5 a 7 persones per treballar la documentació entregada. Després de més d'una hora de feina, en què es van debatre els principis clau de la Carta Europea de Turisme Sostenible, els resultats es van posar en comú.

Un cop revisada la documentació treballada, la diagnosi es completarà i el document final serà aprovat el pròxim Fòrum Permanent que es realitzarà el mes de maig vinent.

La CETS l'atorga la Federació Europarc i suposa el reconeixement a un procés participatiu per definir una estratègia i un programa d'actuacions en matèria de turisme sostenible per al territori. És a dir, una planificació turística que faci compatible la conservació del territori amb la satisfacció de les empreses turístiques, les expectatives dels visitants i la població local. El projecte, de caràcter totalment voluntari, està impulsat pels Parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix.

Actualment, la Xarxa de Parcs Naturals compta amb dos parcs acreditats amb la Carta Europea de Turisme Sostenible: el Parc Natural del Montseny i el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

Categoria: Olèrdola, Educació ambiental, Garraf, Foix, general,