Guilleries-Savassona A la font Trobada de Folgueroles

Els voluntaris netegen la Signatura de Verdaguer, obra d'art-paisatge de Perejaume

09/11/2015

El dissabte 7 de novembre, prop d'una quarantena de membres del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals van participar en aquesta acció de voluntariat a la font Trobada, dins l'Espai Natural de les Guilleries- Savassona

A la font Trobada, els voluntaris participants van ser rebuts pels guardes de l'espai natural, els quals van explicar-los els detalls d'aquesta activitat que consistia a netejar la Signatura de Verdaguer, obra d'art-paisatge de l'artista Perejaume a la font Trobada de Folgueroles. La peça recorda Verdaguer en el mateix entorn que el va veure créixer i consisteix en l'allerament del torrent de Folgueroles per resseguir la seva signatura.

Els membres del Cercle es van repartir per diferents parts de la boga per tal de poder recuperar trams de la làmina d'aigua original. L'objectiu d'aquesta acció de voluntariat era, per una banda, obtenir un ambient aquàtic més obert i divers per a la fauna i, per una altra, recuperar l'essència artística de l'obra, que permet llegir des del cel la signatura del poeta Jacint Verdaguer.

Gràcies a l'excel·lent tasca realitzada pels voluntaris, altra volta els visitants que s'adrecen a la font Trobada poden passejar i apreciar la Signatura de Verdaguer, una obra creada per Perejaume amb motiu del centenari de la mort del poeta osonenc l'any 2002 i alhora un preciós paratge integrat dins l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona.

Un cop acabada la feina, els participants van visitar l'entorn de l'Àrea d'esplai de la font Trobada mentre rebien les explicacions dels guardes del parc. Una voluntària del Cercle va recitar un poema de Verdaguer sota l'atenta mirada de la resta de companys.

Per acabar la jornada, el grup de voluntaris es va dirigir al municipi de Folgueroles on va gaudir d'un dinar de germanor i del temps suficient per poder visitar tranquil·lament el municipi.

Font de la informació: Institut Àgora

Categoria: Educació ambiental, Guilleries-Savassona, Educació ambiental, Educació ambiental, Elements culturals, Cercle de voluntaris, Paisatge, Conservació paisatge, Voluntariat, general,