Guilleries-Savassona Els nens i nenes de 6è del CEIP Mossèn Cinto

Té lloc la 7a edició de l'activitat 'Viu l'arbre' amb infants de Folgueroles

04/04/2016

L'activitat 'Viu l'arbre' arriba a la setena edició consolidant-se com una proposta educativa dels alumnes de 6è de l'escola CEIP Mossèn Cinto, de Folgueroles. En aquesta activitat col·laboren de forma conjunta l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona, l'Ajuntament de Folgueroles, la Fundació Jacint Verdaguer i el Casal d'avis de Folgueroles.

Enguany, l'activitat es va celebrar el 16 de març i ha estat una mica diferent de la desenvolupada en edicions anteriors ja que s'ha centrat en una plantació de nogueres (Juglans regia) d'uns 6 m d'alçada al pati de l'escola CEIP Mossèn Cinto de Folgueroles de forma que aquest entorn guanyi en qualitat paisatgística i mediambiental així com ofereixi espais d'ombra.

Els nens i nenes de Folgueroles, ben equipats, van escoltar amb molta atenció les instruccions per plantar les nogueres al seu pati i amb l'ajuda dels avis de Folgueroles, del personal de la brigada municipal i dels guardes de l'espai natural, van col·laborar en tasques com les d'aportar terra vegetal i plantar i regar aquests arbres. Durant el curs, els alumnes aprofitaran per treballar continguts centrats en les característiques d'aquesta espècie.

Cal destacar l'emotiva lectura interpretada pels alumnes de l'escola del text de Jacint Verdaguer titulat "Ratafia", en què s'explica d'on prové el nom. La tria no ha estat casual, sinó que és producte de la recerca que ha fet l'escola conjuntament amb la Casa Museu Verdaguer d'un text d'aquest escriptor que tingués relació amb les nogueres atès que les nous són, precisament, un dels ingredients d'aquesta beguda.

Categoria: Guilleries-Savassona, Educació ambiental, general,