Litoral L'acció s'inscriu en els actes commemoratius del Dia Internacional de les Muntanyes

Els voluntaris condicionen el Mirador dels nou pins, al Parc de la Serralada Litoral

14/12/2015

Vint-i-cinc membres del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals han col·laborat, el passat 12 de desembre, en el condicionament del Mirador dels nou pins, al Parc de la Serralada Litoral. L'activitat de voluntariat estava emmarcada en el Dia Internacional de les Muntanyes.

L'acció de voluntariat ha consistit a condicionar els accessos i el Mirador dels nou pins. Situat en un espai declarat zona verda per l'Ajuntament d'Alella, es tracta d'un indret privilegiat per les seves vistes damunt Alella i el litoral.

Els voluntaris han fet quatre grups per dur a terme l'activitat, distribuint-se en diferents zones del mirador. Han envernissat amb oli especial la tarima, els bancs, la barana i la senyalització i, a continuació, han recollit brossa urbana i han esporgat l'entorn.

Un cop finalitzada l'activitat de voluntariat, els 25 participants han gaudit d'una passejada amb les explicacions d'en Toni Navarrete, tècnic d'ús públic del parc, i d'un Enotast conduït i dinamitzat per Rosa Vila, la primera dona sommelier a Catalunya, alellenca i gran coneixedora dels vins i dels productes locals. Per acabar, els membres del Cercle han celebrat el ja tradicional dinar de germanor a la plaça del Mercat Municipal d'Alella.

L'activitat de voluntariat estava emmarcada en el Dia Internacional de les Muntanyes atès que l'11 de desembre del 2003 fou declarat per l'Assemblea General de l'Organització de les Nacions Unides com el Dia Internacional de les Muntanyes. La FAO és l'organisme coordinador per a la preparació i festeig d'aquesta commemoració (#DIM15) i és l'encarregada de dirigir la seva observança a nivell mundial.

La programació d'enguany del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals s'atura aquí, però, a partir del mes de febrer del 2016, es reanuda amb noves actuacions de voluntariat mediambiental arreu dels dotze espais protegits de la Xarxa de Parcs Naturals.

Si us sentiu compromesos amb la preservació i cura de la natura, animeu-vos a donar el pas i feu-vos voluntaris. Trobareu tota la informació i la sol·licitud d'adhesió aquí.

Font de la informació: Institut Àgora

Categoria: Conservació usos antròpics, Elements culturals, Litoral, Cercle de voluntaris, general,