Marina Fomentar l'activitat física per a tothom

S'inaugura el primer circuit inclusiu al Parc de la Serralada de Marina

16/03/2015

El passat diumenge, 15 de març, es va obrir al públic el circuit inclusiu número 9/9A, entre la font de l'Alzina i el coll dels Frares, al terme de Santa Coloma de Gramenet. L'acte va incloure una cursa en què van participar-hi gairebé 200 persones, corrent o caminant.

Amb aquesta activitat, es va celebrar la inauguració del tercer circuit inclusiu "Sumant capacitats" als parcs de la serralada litoral central. Els altres dos es troben a Premià de Dalt (Parc de la Serralada Litoral) i a Dosrius (Parc del Montnegre i el Corredor). En el disseny i implantació del circuit, proposat per Eduard Jornet i el seu equip, hi ha col·laborat l'equip tècnic del Parc de la Serralada de Marina, els guardes i el personal de manteniment. El recorregut, d'uns 7 km de longitud entre anada i tornada, aprofita una part  de l'itinerari del parc SL-C 147 "De la font de l'Alzina al Puig Castellar", de manera que no suposa una proliferació de rutes per l'espai natural. També s'ha adaptat el traçat previst inicialment per evitar l'aproximació a llocs d'especial interès per a la conservació, concretament una localització d'orquídies que és objecte de protecció.

Atesa la diversitat funcional dels participants, l'arribada va ser molt esglaonada, des dels 35 minuts del primer a arribar, que anava amb cadira de rodes elèctrica, fins les gairebé 2 hores dels darrers. També va participar-hi una persona amb una cadira Joelette.

Cal destacar la col·laboració dels voluntaris, Creu Roja, Protecció Civil, Policia Local i els guardes del parc, que van ajudar en tot moment al bon desenvolupament de l'activitat. Entre els participants figuraven l'alcaldessa Núria Parlón, la diputada al Congrés i portaveu d'Esports, Carmen Sayós, o la creadora de la tipografia i membre del Projecte BOX21 de la Fundació Itinerarium, Anna Vives.

Aquesta iniciativa, promoguda per la Fundació Itinerarium, en aquest cas amb l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet), té com a objectiu fomentar la pràctica esportiva, córrer i caminar, entre els col·lectius de persones que tenen més dificultats per motius de diversitat funcional i per a la gent gran.

Categoria: Marina, general,

Tags: circuit inclusiu, adaptabilitat,