Montnegre-Corredor Un total de trenta persones van assistir a l'acte, al municipi d'Arenys de Munt

Es presenta el projecte educatiu d'una escola al bosc, al Parc del Montnegre i el Corredor

12/04/2015

El diumenge 12 d'abril l'associació "Infància, joc i natura" va presentar al Parc de Can Jalpí un projecte d'escola al bosc per a nens i nenes de tres a cinc anys. La iniciativa s'inspira en les escoles a l'aire lliure del nord d'Europa en què, des d'un acompanyament respectuós dels infants, es dóna valor al joc espontani en entorns naturals com a forma d'aprenentatge i de creixement personal i col·lectiu.

L'acte de presentación va ser organitzat per l'associació "Infància, joc i natura" amb la col·laboració del Centre d'Informació del Parc del Montnegre i el Corredor situat a Arenys de Munt i la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.

Al capdavant de la proposta presentada trobem "Infància, joc i natura", un col·lectiu de mestres que s'han associat per tal de tirar endavant aquest nou projecte educatiu a la zona del Parc del Montnegre i el Corredor. Inspirada en el moviment europeu d'educació en entorns naturals, la iniciativa també s'orienta cap a una manera d'apropar-se a l'ecologia des de la pròpia vivència, creant vincles més forts i més consciència de les nostres accions envers el medi.

Convençuts que, a la natura, cada dia és diferent i que l'entusiasme possibilita l'aprenentatge, els educadors no són ni dinamitzadors, ni inhibidors, sinó possibilitadors del joc. No hi ha jocs dirigits, a la natura, la llibertat és absoluta. Els troncs, les pedres, les fulles, els insectes, la terra, els rastres, la pluja, el cant dels ocells, etc. són elements que ens connecten amb el nostre entorn natural. Els infants necessiten temps per experimentar i per sentir i cal respectar el ritme de cada nen i nena. El contacte directe amb la natura afavoreix l'autonomia, la creativitat i l'interès per aprendre així com la salut, tant física com mental, dels infants.

A més a més d'aquesta presentació, "Infància, joc i natura" ha organitzat una sèrie de xerrades a diferents municipis perquè el projecte pugui ser una realitat el curs vinent.

Podeu contactar amb "Infància, joc i natura" a l'a/e: infanciajocinatura@gmail.com

També trobareu més informació al bloc de la Central de Can Jalpí, Centre d'Informació del Parc del Montnegre i el Corredor, situat a Arenys de Munt: http://www.lacentraldecanjalpi.blogspot.com

Font de la informació: Ajuntament d'Arenys de Munt

Categoria: Educació ambiental, Montnegre-Corredor, general,