Montnegre-Corredor Presidit pel diputat adjunt d'Espais Naturals, Jesús Calderer

Se celebra el Consell Coordinador del Parc del Montnegre i el Corredor

14/12/2015

La reunió ordinària del Consell Coordinador va tenir lloc l'1 de desembre a Sant Andreu de Llavaneres i va comptar amb una àmplia participació (23 persones). En aquest òrgan de gestió del parc, que presideix Jesús Calderer, diputat adjunt d'Espais Naturals, hi són convocats tant els representants (alcaldes o regidors) dels tretze municipis que formen part del parc, com també els representants dels cinc municipis que han demanat d'incorporar part del seu terme municipal a l'espai protegit.

Al darrer Consell Coordinador del Parc del Montnegre i el Corredor, a més de presentar-se l'informe de gestió, en el qual es va donar compte de les principals activitats realitzades durant l'any 2015, es va presentar la proposta de programa d'activitats per al proper any 2016, que va ser validada pel consell.

Tanmateix, es va informar sobre el procés de revisió de Pla Especial, que es troba a l'espera de la creació d'un grup de treball conjunt amb la Generalitat de Catalunya (administració competent en aquestes qüestions) que ha de permetre avançar en el camí iniciat.

El procés de revisió/ampliació del Pla Especial que s'està desenvolupant es va iniciar l'any 2008 per donar resposta a la demanda dels cinc municipis del Maresme (Argentona, Sant Andreu de Llavaneres, Sant Vicenç de Montalt, Calella i Santa Susanna) que van manifestar la seva voluntat d'incorporar-se al parc.

D'una banda, es considera una molt bona oportunitat per consolidar el projecte que constitueix el parc i, alhora, establir criteris per afrontar el problema encara no resolt de les urbanitzacions irregulars que es troben dins l'àmbit de l'espai protegit. D'altra banda, l'actualització i adaptació del planejament i la normativa -en molts aspectes ja obsoleta- al context social, econòmic i legislatiu actual és una necessitat ineludible.

Categoria: Montnegre-Corredor, general,