Montseny Han realitzat diversos tallers de descoberta i natura

459 infants participen a les festes escolars del programa Viu el parc, al Brull

12/04/2016

Ja han tingut lloc, al Brull, les festes escolars de la campanya Viu el parc, al Parc Natural del Montseny. Reserva de la Biosfera. Més de 450 infants de les escoles dels municipis de l'àmbit del parc han pogut gaudir dels tallers i activitats i de l'espectacle final.

Per una banda, el dimecres 6 d'abril, 247 alumnes de les escoles d'Aiguafreda, Arbúcies, Breda, el Figaró, Gualba, Sant Esteve de Palautordera, Seva i Viladrau van participar a la sortida conjunta al Parc Natural del Montseny, concretament al Brull. Les escoles participants van ser La Muntanya (Aiguafreda); Doctor Carulla i Vedruna (Arbúcies); Montseny (Breda); Montmany (el Figaró); Aqua Alba (Gualba); Vallmanya (Sant Esteve de Palautordera); Farigola (Seva), i l'escola ZER Guilleries (Viladrau).

Durant tot el matí, nens i nenes han realitzat quatre activitats: un taller de flora i fauna i un itinerari a càrrec d'ACER; la mascota del parc amb material Jumping Clay i els jocs d'enginy de Guixot de 8. Aquest seguit de propostes s'han desenvolupat entre les 10 a les 14 hores i després d'una estona per dinar, els infants han gaudit de l'espectacle de Rah-mon Roma.

Uns dies més tard, el dilluns 11 d'abril, el Brull s'ha tornat a omplir de l'alegria i jocs dels infants de les escoles de l'àmbit del Parc Natural del Montseny. En aquesta ocasió, l'espai ha acollit 212 alumnes dels centres educatius de la Garriga i Cànoves i Samalús que han completat, d'aquesta manera, la segona fase de la campanya escolar Viu el parc.

Com els seus companys del dia 6, durant la sortida conjunta al Brull, els infants han realitzat l'activitat de descoberta de la flora i la fauna del parc i l'itinerari de descoberta de l'entorn a càrrec d'ACER, el taller de manualitats amb material Jumping Clay per fer la mascota del parc i els jocs d'enginy de Guixot de 8. Després d'una pausa per dinar, l'espectacle de Rah-mon Roma ha posat punt i final a aquesta jornada que, a l'inici, estava prevista per al dimarts 5 d'abril, però que va haver d'ajornar-se a causa de les previsions climatològiques adverses.

En aquesta ocasió, les escoles participants han estat: Giroi, Sant Lluís Gonçaga, Puiggraciós, Pinetons i Tagamanent, de la Garriga, i l'Estelada, de Cànoves i Samalús.

El programa Viu el parc és promogut per l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona i gestionat per ACER. S'estructura en dues vessants, per una banda, els actes centrals, oberts a tothom, que inclouen propostes com la Matinal del parc o la Nit d'estels, i, per una altra, el programa escolar adreçat als alumnes de 5è de primària de les escoles dels municipis de cada parc. Al seu torn, la campanya escolar consta de dues fases. Durant la primera, un monitor visita els alumnes a l'aula per oferir-los una xerrada introductòria sobre la sortida i sobre què és la Xarxa de Parcs de Naturals, què és un parc natural i, mitjançant un joc, explicar-los la normativa d'aquest tipus d'espai protegit. La segona fase consta d'una sortida conjunta a l'espai natural més proper on, gràcies a diferents activitats i tallers, es complementa la visita a l'aula i els infants aprofundeixen en la descoberta de l'entorn natural.

Font de la informació: ACER

Categoria: Viu el parc, Educació ambiental, Montseny, general,