Montseny Les receptes guanyadores formaran part d'un llibre recopilatori

Es presenten cinc receptes al Concurs de receptes de la Reserva de la Biosfera del Montseny, a Seva

24/10/2016

El 9 d'octubre, el municipi de Seva, en el marc de la 19a Fira del Bolet, va acollir la primera de les quatre trobades programades del Concurs de receptes de la Reserva de la Biosfera del Montseny. Durant la jornada, cinc sevenques van presentar els seus plats. La propera cita és l'1 de novembre pel Ball de Bruixes de Viladrau.

Les cinc receptes estaven elaborades per les sevenques Glòria Rovira, Pilar Tortadés, Roseta Rovira, Lluïsa Santanach i Rosa Santanach amb els plats següents: xampinyons farcits, amanida de tardor, cargols amb conill, fricandó amb bolets i crema catalana.

El jurat, format per Vanesa Cortés, Felip Montanyà i Montse Pineda, va ser l'encarregat de tastar i valorar els plats, seguint uns criteris determinats. Tots els plats van superar les expectatives del jurat, al qual li fou difícil decidir el guanyador.

Finalment, la guanyadora va ser Roseta Rovira amb el seu plat de cargols amb conill. L'Ajuntament de Seva li va fer entrega d'una cistella plena de productes de les parades de la Fira del Bolet. Tots els participants van rebre un llibre sobre la història del municipi.

Les receptes presentades de Seva, Viladrau, Montseny i Arbúcies passaran a un jurat tècnic que escollirà el Menú de la Reserva de la Biosfera en què hi haurà una tapa, un primer, un segon i un postre.

Les receptes guanyadores formaran part d'un llibre recopilatori de les millors receptes tradicionals de les reserves de la biosfera espanyoles.

Si sou habitants del territori de la Reserva de la Biosfera i esteu interessats a participar, us facilitem les pròximes dates:

· 1 de novembre a Viladrau. Ball de Bruixes.

· 5 de novembre a Arbúcies. Fira de Tardor.

· 20 de novembre a Montseny. Jornades Gastronòmiques de la Cuina del Senglar.

Més informació:

· Consulteu les bases del concurs en la convocatòria de cada ajuntament.

· Existeixen quatre categories: primer plat, segon plat, postres i tapa.

· Els participants podran presentar tantes fitxes de receptes com desitgin.

· De les receptes rebudes, hi haurà un jurat per a cada esdeveniment de cada municipi que proposarà un menú a l'equip gestor de la reserva que, al seu torn i també a través d'un jurat, seleccionarà el menú de la Reserva de la Biosfera del Montseny.

· Només es consideraran les fitxes oficials totalment emplenades.

· Les receptes hauran de ser presentades per persones, no per establiments de restauració.

· Només podran participar els habitants de la Reserva de la Biosfera del Montseny i hauran de lliurar les fitxes de les receptes personalment o enviar-la per correu ordinari, electrònic o qualsevol altre mitjà telemàtic.

· Les persones que no manegen els mitjans telemàtics podran ser ajudades per qualsevol altra persona per fer arribar la recepta al gestor.

· Les receptes han de ser típiques de cada territori i reuniran una sèrie de característiques com: tradicions, usos, sostenibilitat, productes locals, patrimoni immaterial, etc.

Més informació: p.montseny@diba.cat.

Font de la informació: Ajuntament de Seva i XPN