Parc Agrari Per lluitar contra furts, abocaments i circulació de vehicles no autoritzats

Parc Agrari, Mossos d'Esquadra i representants de les cooperatives i sindicats acorden mesures de millora de la seguretat al parc

02/11/2015

Coincidint amb l'inici de la recollida de la carxofa, s'ha celebrat una reunió en què s'ha parlat sobre temes policials d'interès comú relacionats amb la seguretat del camp i del sector primari. De la trobada se n'extreu el compromís d'implementar les propostes acordades.

Mossos d'Esquadra de la Regió Policial Metropolitana Sud (RPMS), el gerent del Parc Agrari del Baix Llobregat, els representants de les cooperatives agrícoles i els representants sindicals del sector agrícola a la comarca del Baix Llobregat es van reunir el divendres 23 d'octubre per tractar aspectes diversos relacionats amb la seguretat del camp i del sector primari.

Durant la trobada es van abordar qüestions vinculades a la seguretat al camp i es van proposar millores relacionades amb la senyalització vial, les zones i franges horàries en què és més efectiu potenciar el patrullatge policial, l'accessibilitat als camps i els punts febles o susceptibles de generar conflicte entre els diferents usuaris de la zona agrícola dels municipis.

En relació amb els temes de control policial del medi ambient, els representants agraris van destacar aspectes com la progressiva disminució dels abocaments realitzats a la zona agrícola.

Els diversos interlocutors van posar en comú diferents propostes i mesures destinades a prevenir els furts de productes agrícoles, sobretot durant la campanya de recollida de verdures locals tan emblemàtiques com la carxofa i els calçots. També es va parlar de controlar els vehicles no autoritzats que circulen per les zones agrícoles de Sant Feliu, Sant Joan Despí, Cornellà, el Prat, Gavà, Viladecans, Sant Boi i Sant Vicenç dels Horts.

D'aquesta interessant i profitosa trobada en va sorgir, finalment, el compromís d'implementar diverses accions encaminades a assolir les millores en seguretat consensuades per tal de superar, així, els problemes exposats pels representants sindicals dels pagesos.

Font de la informació: El Far.cat. Informatiu digital del Baix Llobregat i l'Hospitalet

Categoria: Parc Agrari, general,