Parc Fluvial Besòs Es van anellar 46 exemplars de 10 espècies

El mosquiter comú, ocell més destacat de la jornada d’anellament científic d'ocells al Parc Fluvial del Besòs

07/03/2024

L’espècie destacada de la jornada d’anellament científic que es va fer el diumenge 3 de març al Parc Fluvial del Besòs va ser el mosquiter comú (Phylloscopus collybita), amb un total de 20 exemplars anellats i una cotxa blava. Es van anellar un total de 46 exemplars de 10 espècies diferents.

El primer anellament científic del 2024, organitzat per la Diputació de Barcelona, es va fer a l’àmbit de Santa Coloma de Gramenet, concretament al refugi de fauna, amb Xavier Larruy, Oriol Tello i Paco Bonilla com a anelladors. També hi van col·laborar Enrique Gómez, Sergi Gómez i Roger Jerez.

Tot i la pluja del matí, l’activitat va tenir molt bona acollida i prop de 40 persones es van interessar per saber si calia inscripció prèvia. Val a dir que els anellaments científics que organitza la Diputació de Barcelona són totalment gratuïts i no cal inscripció prèvia.

L’objectiu de l’activitat és mostrar i explicar a la ciutadania la importància que té la vegetació d’aquest espai per a la conservació d’una gran varietat d’espècies d’aus migradores, hivernants i sedentàries que generalment són difícils d’observar i sovint passen desapercebudes. Tanmateix, té finalitats científiques, ja que permet d’obtenir coneixements biològics de les espècies. Per aquest motiu, la duen a terme ornitòlegs especialitzats i amb experiència.

Després del mosquiter comú, va destacar el tallarol de casquet  (Sylvia atricapilla), amb 7 exemplars, el pardal xarrec (Passer montanus) i la cuereta blanca (Motacilla alba), amb 3. També es van veure 2 exemplars de diverses espècies: cuereta torrentera (Motacilla cinerea), pit-roig   (Erithacus rubecula), gafarró (Serinus serinus), cadernera (Carduelis carduelis), rossinyol bord (Cettia cetti) i només un de pinsà comú (Fringilla coelebs).

Categoria: fauna, vertebrats, Recerca i seguiment, Divulgació, Parc Fluvial Besòs, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS,