Xarxa de Parcs Naturals Recentment se n’ha creat una de nova

Prop de tres milions d’euros d’ajuts de la Diputació per a les 19 associacions de propietaris forestals de la província

22/02/2024

La Diputació de Barcelona destinarà aquest any 2.874.500 euros a 19 associacions de propietaris forestals per fer actuacions de prevenció de grans incendis al bosc. El pressupost s’ha repartit en funció de la superfície forestal i d’àrees de gestió prioritària contra grans incendis forestals, és a dir, aquell espai amb necessitat d’un canvi de model de combustible per garantir oportunitats de treball als mitjans d’extinció. (Vegeu la taula d’ajuts a la notícia de la Diputació.)

A banda, dimarts 20 de febrer, es va constituir a l’Ajuntament de Gurb l’Associació de Propietaris Forestals dels municipis de Gurb, Malla, Tona, Santa Eulàlia de Riuprimer, Vic i Muntanyola. A l’acte, hi va assistir el diputat de Prevenció d’Incendis i Gestió Forestal de la Diputació de Barcelona, Jordi Fàbrega.

Prèviament, Jordi Fàbrega va presentar els treballs de restauració al bosc que ha dut a terme la Diputació de Barcelona el 2023. L’any passat es van restaurar 605,56 hectàrees de superfície forestal: 237 hectàrees per l’incendi de Santa Coloma de Queralt i serra de Miralles del 2021; 343 hectàrees pels incendis del Pont de Vilomara i Rocafort i de Manresa el 2022; i 25,56 hectàrees per l’incendi de Sant Pere de Ribes del 2022.

Aquest treballs s’afegeixen a la tasca desenvolupada amb les associacions de propietaris forestals l’any 2023, que va permetre realitzar 1.568,9 hectàrees de zones d’actuació prioritària.

Aquests ajuts de la Diputació de Barcelona responen als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 13 “Acció climàtica” i número 15 “Vida terrestre”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Font de la informació: Gabinet de Premsa de la Diputació de Barcelona

Categoria: flora, Gestió del medi, Xarxa de Parcs Naturals, Prevenció incendis, Biodiversitat, ODS,