Sant Llorenç-Obac Es tracta d'un fet excepcional

Observació d'un estol de 200 grues sobrevolant el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac

03/12/2015

El 26 de novembre, a les 16.15 h, va albirar-se un gran estol d'unes 200 grues sobrevolant l'Oficina de la Mata, al bell mig del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

La grua (Grus grus) es caracteritza perquè ateny 2 m d'envergadura i té el coll i les potes molt llargues, característiques que la fan inconfusible. És un ocell migrador que cria majoritàriament al nord d'Euràsia i passa l'hivern als països del sud del Mediterrani.

La grua és un migrador escàs a Catalunya. És excepcional la seva observació durant els seus passos migratoris al Parc Natural de Sant Llorenç. Molt pocs anys ens arriben notícies d'observacions d'aquest espectacular ocell i, sovint, les observacions han estat en el pas post nupcial.

Per a més informació sobre les grues, podeu consultar els següents enllaços:

· Servidor d'informació ornitològica de Catalunya.

· Institució Catalana d'Història Natural.

Font de la informació: Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac

Categoria: Sant Llorenç-Obac, Biodiversitat, general,