Parc Agrari Van lliurar als ciclistes un díptic sobre el bon ús de la bicicleta al parc

Els voluntaris informen sobre els usos i les bones pràctiques als visitants del Parc Agrari

02/12/2015

El diumenge 29 de novembre, més d'una vintena de membres del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals van participar en una acció de voluntariat al Parc Agrari del Baix Llobregat. L'objectiu de l'activitat era informar els visitants sobre els usos i les bones pràctiques en l'espai protegit, proporcionant díptics sobre la utilització adequada de la bicicleta en l'àmbit del parc i informació sobre les excursions senyalitzades.

Amb aquesta intenció, per tant, durant el matí els voluntaris van lliurar als visitants del Parc Agrari del Baix Llobregat informació sobre les excursions senyalitzades que s'hi poden realitzar per gaudir de l'agricultura al delta del Llobregat i díptics de bones pràctiques en l'ús de la bicicleta en l'àmbit del parc.

Per tal d'arribar al màxim possible de visitants i donar a conèixer, principalment als ciclistes, què és el Parc Agrari (una àrea d'activitat econòmica agrària) i quins són els camins agrícoles en els quals és compatible l'activitat d'oci i l'esportiva, la vintena de voluntaris es van dividir en sis grups i es van distribuir en diferents punts d'accés al parc. Els llocs triats foren el camí del riu, a una zona propera a la riera de Cervelló, al municipi de Sant Vicenç dels Horts; la passera que uneix Cornellà i Sant Boi i que travessa el riu i l'autopista, just a l'inici de la zona agrícola; la cruïlla del camí de les Salines i el camí de Ferran Puig, al municipi de Sant Boi de Llobregat; la zona entre el camí de la Marina i de València, propers al mirador dels avions al Prat de Llobregat; al camí de Bertran Güell, al  municipi de Gavà, i, finalment, el camí de Parets a la Murtra,  via que limita els municipis de Gavà i Viladecans, a prop de la depuradora.

El díptic de bones pràctiques de l'ús de la bicicleta entregat recull, principalment, recomanacions per circular dins d'un espai agrari. Algunes d'aquestes recomanacions són no superar els 20 km/h, respectar les plantacions, no aparcar davant l'entrada de camins públics i privats i respectar i preservar el paisatge i les indicacions.

Un cop finalitzada l'acció, tots els grups de persones voluntàries es van reunir a la Masia Can Comas, on el gerent del Parc Agrari del Baix Llobregat, en Raimon Roda, va oferir-los una xerrada sobre aquest espai protegit. Can Comas és, actualment, el Centre d'Informació, Documentació i Serveis del Parc Agrari del Baix Llobregat, la seu de la gerència i la direcció, i el Centre de gestió agroambiental constituït per les Agrupacions de Defensa Vegetal (ADV) del Baix Llobregat (ADV de Fruita del Baix Llobregat, ADV d'Horta del Baix Llobregat i ADV d'Horta del Delta de Llobregat).

Com ja és tradició, per cloure la jornada de voluntariat, els membres del Cercle van gaudir d'un dinar de germanor.

Accions com aquesta se sumen a les habituals de replantació, arranjament de camins, seguiment de fauna, neteja i desembosc, suport a activitats de sensibilització ambiental, esportives o culturals, que realitzen els membres del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals, recordem-ho, un projecte de participació i sensibilització ambiental obert a totes les persones amants de la natura i compromeses amb la preservació dels espais naturals.

Font de la informació: Institut Àgora

Categoria: Parc Agrari, Cercle de voluntaris, Educació ambiental, Educació ambiental, Tríptics, Voluntariat, Educació ambiental, general,