Montesquiu | Marina | Guilleries-Savassona | Sant Llorenç-Obac | Montseny | Foix | Litoral | Parc Agrari | Olèrdola | Garraf | Montnegre-Corredor | Xarxa de Parcs Naturals | Collserola L'abast territorial és de 473.000 ha de la província, que inclouen els 12 espais de la Xarxa

Comença la campanya 2015 d'informació i vigilància contra incendis forestals de la Diputació de Barcelona

10/06/2015

El divendres 12 de juny, s'inicia el Pla d'informació i vigilància (PVI) contra incendis forestals que desplega cada any la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb els ajuntaments, els consells comarcals i les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF). La campanya d'enguany, que durarà fins a l'1 de setembre, compta amb un equip de 282 persones contractades per a aquest dispositiu, que atendran 93 rutes mòbils en el conjunt de 473.000 hectàrees de territori forestal de Barcelona.

El Pla d'informació i vigilància (PVI) forma part del programa de suport als municipis en la prevenció dels incendis forestals, que té com a finalitat principal evitar-los i limitar-ne els seus efectes. El programa desenvolupa accions informatives a la població i dissuasives de pràctiques amb risc, així com d'anticipació a l'inici i propagació d'un incendi forestal.

A la campanya d'enguany participen, a banda de la Diputació de Barcelona, 265 ajuntaments, 118 ADF, 9 federacions d'ADF, 10 consells comarcals i 5 consorcis territorials. La Generalitat de Catalunya també hi col·labora cedint instal·lacions a través de diverses direccions general.

El dispositiu d'aquest any el formen 93 rutes amb vigilància mòbil, 24 punts de vigilància fixa, principalment en els parcs i en espais d'especial interès, i nou centres de control per centralitzar els avisos i incidències. L'abast territorial del dispositiu és de 472.979 ha forestals repartides en 265 municipis de la demarcació de Barcelona.

L'equip d'informació i vigilància està integrat per un total de 282 persones, de les quals 11 són enginyers de zona, 21 operadors de comunicacions, 14 auxiliars de zona, 50 guaites i 186 informadors. Aquest equip disposarà d'un total de 102 vehicles per atendre les 96 rutes repartides entre les 9 zones de vigilància en què s'ha dividit el territori de Barcelona i que inclou els 12 espais inclosos en la Xarxa de Parcs Naturals.

Cadascuna de les 9 zones en què s'ha dividit la demarcació de Barcelona (Anoia, Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Maresme, Osona, Penedès-Garraf, Vallès Occidental i Vallès Oriental) disposa d'un centre de control situat en un parc de bombers que centralitza els avisos d'incendi i la resta d'incidències detectades per les unitats d'informació i vigilància i punts de guaita. També es disposa de dos centres de suport al Pla, situats a la sala central de control del Cos d'Agents Rurals a Torreferrussa i a la seu de la Diputació de Barcelona, des d'on es realitzen funcions de control central del dispositiu.

La campanya de vigilància 2015, que disposa d'un pressupost de 2.462.114 €, durarà fins al dia 1 de setembre, amb l'excepció de les 8 rutes de període reduït del nord d'Osona i del Berguedà, que finalitzaran el 17 d'agost, ja que la climatologia pròpia d'aquestes dues zones permet escurçar la campanya.

Podeu trobar més informació a http://www.diba.cat/web/incendis/prevencio/pvi i al Programa tècnic del PVI.

Font de la informació: Diputació de Barcelona

Categoria: Montesquiu, Marina, Guilleries-Savassona, Sant Llorenç-Obac, Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis, Montseny, Foix, Litoral, Parc Agrari, Olèrdola, Garraf, Montnegre-Corredor, Xarxa de Parcs Naturals, Collserola, general,

Tags: adf, prevenció incendis, pla prevenció i vigilància, incendis forestals,