Xarxa de Parcs Naturals | Montesquiu Preinscripcions fins al 29 de setembre

Les dades obertes sobre patrimoni natural, tema de la 2a Jornada tècnica al castell de Montesquiu

24/07/2017

El proper dimarts 3 d'octubre al matí tindrà lloc la 2a Jornada tècnica al Centre de Recursos del Castell de Montesquiu. En aquesta ocasió, la temàtica protagonista seran les ‘Dades obertes sobre patrimoni natural: com les podem oferir i aprofitar els municipis?’. La sessió és gratuïta, si bé cal preinscriure’s abans del 29 de setembre (inclòs).

Les anomenades dades obertes són aquelles que l'administració pública posa a disposició de la societat en formats fàcils de manipular i actualitzades per tal que qualsevol ciutadà o empresa pugui analitzar, reutilitzar i redistribuir, generant nous serveis. Això permet una administració pública més transparent alhora que aquestes dades generen valor econòmic a través de la gestió intel·ligent dels recursos.

Per altra banda, a la xarxa hi ha tot un seguit de dades sobre patrimoni natural i biodiversitat disponibles aportades per ens públics, però també privats, que poden ser aprofitades des dels ajuntaments.

La jornada del 3 d’octubre pretén valorar i reivindicar els beneficis que genera per als propis ajuntaments oferir dades obertes i veure com poden aprofitar les dades obertes sobre patrimoni natural per aconseguir una gestió millor del territori.

Organitzada per la Gerència d’Espais Naturals, la Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius i la Direcció de Serveis de Formació de la Diputació de Barcelona, s’adreça als responsables polítics i tècnics dels ajuntaments, consells comarcals i consorcis i a tots els tècnics que treballin per a la gestió del territori i la qualitat en la gestió municipal, així com especialment a tècnics informàtics, de noves tecnologies, de dinamització econòmica, innovació, etc. Tanmateix, també és oberta a qualsevol persona que estigui interessada en la temàtica, prèvia inscripció.

Programa i inscripcions en aquest enllaç

Us recordem que la 3a i darrera jornada del cicle d’enguany tindrà lloc el dimarts 14 de novembre i tractarà el tema "L’espai blau dels nostres municipis: els beneficis del patrimoni natural i cultural vinculat a l’aigua”. Us en seguirem informant ben aviat.

Categoria: Diputació de Barcelona, Xarxa de Parcs Naturals, Montesquiu, general,