Marina | Litoral | Montnegre-Corredor | Xarxa de Parcs Naturals A la primera activitat han participat més de 150 infants

La Xarxa de Biblioteques i la Xarxa de Parcs Naturals inicien un programa conjunt per apropar lectura i natura

29/05/2017

Sota el títol ‘Parcs i biblioteques... naturalment!’, la Xarxa de Biblioteques Municipals i la Xarxa de Parcs Naturals han posat en marxa un programa de col·laboració per acostar els usuaris de les biblioteques als espais naturals dels seus territoris i, a l'inrevés, fer que les biblioteques siguin les destinatàries d'activitats que les vinculin amb els espais protegits.

"Parcs i biblioteques... naturalment!" es va iniciar el dimecres 24 de maig (Dia Europeu dels Parcs) a nou biblioteques del Maresme amb “Dibuixa’m un parc!” (frase que juga amb la cèlebre petició extreta del Petit Príncep “Dibuixa’m un xai!”), una acció en què van participar narradors, il·lustradors i públic infantil i familiar.

Durant l’activitat, es van narrar i il·lustrar en directe tres històries: una llegenda del parc més proper a la biblioteca; un llibre propi o il·lustrat per ells en què apareixia un parc, un arbre, un bosc, etc., i, finalment, una història inventada entre tots els infants assistents amb el parc com a protagonista. El resultats van ser uns fantàstics cubs de cartró il·lustrats que van quedar a la biblioteca com a record de l'acció feta.

'Dibuixa’m un parc!', a nou biblioteques del Maresme

“Dibuixa’m un parc!” es va fer simultàniament la tarda del 24 de maig, a partir de les 18 h, a la Biblioteca Ferrer i Guàrdia d’Alella; Biblioteca Ilturo de Cabrera de Mar; Biblioteca de Cabrils; Biblioteca Joan Coromines del Masnou; Biblioteca Pompeu Fabra de Mataró; Biblioteca Can Llaurador de Teià; Biblioteca Can Baratau de Tiana; Biblioteca  de Tordera, i Biblioteca Can Manyer de Vilassar de Dalt.

Durant la presentació del programa, que va tenir lloc a la Biblioteca Pompeu Fabra de Mataró, el vicepresident tercer i president delegat de l'Àrea de Cultura, Educació i Esports, Martí Pujol, i el diputat adjunt d’Espais Naturals, Jesús Calderer, van destacar la importància d’aquesta iniciativa que aposta per la col·laboració de dos dels programes més rellevants de la Diputació de Barcelona amb el territori com són la Xarxa de Biblioteques Municipals i la Xarxa de Parcs Naturals. En aquest sentit, la iniciativa persegueix que la natura s’apropi a les biblioteques i que a través dels llibres ens puguem apropar a la natura.

Gràcies al programa “Parcs i biblioteques... naturalment!" es vol potenciar el coneixement del territori, especialment del seu patrimoni natural i cultural entre els usuaris de les biblioteques municipals, a través d’accions com ara l’organització de xerrades, projecció de documentals o visites guiades, organitzades directament per les biblioteques establertes en cada zona d’influència dels parcs naturals, unint d’aquesta manera lectura i natura.

Aquesta acció, en la qual han participat en total més de 150 nens i nenes d’entre quatre i dotze anys, ha suposat una prova pilot en l'àmbit del Maresme que abasta tres parcs: el Parc de la Serralada de Marina, el Parc de la Serralada Litoral i el Parc del Montnegre i el Corredor, els quals, al seu torn, comptem també amb sengles centres de documentació específics.

A partir d’ara, es fa palesa la voluntat ferma de consolidar una programació en uns i altres espais que donin sortida als objectius de "Parcs i biblioteques... naturalment!". La primera mostra d’aquest interès és la creació i divulgació d'un programa d'activitats conjuntes durant el període de juny a agost, també a la resta dels espais naturals protegits.

Per a més informació, us convidem a seguir les diverses activitats a les nostres xarxes socials:

Pàgina web: bibliotecavirtual.diba.cat/parcs-i-biblios.

Hashtag Facebook: #ParcsiBiblios.

Twitter: @bibliotequesXMB i @xarxadeparcs.

Categoria: Dia Europeu dels Parcs, Educació ambiental, Marina, Educació ambiental, Litoral, Llibres, revistes i CD, Montnegre-Corredor, Xarxa de Parcs Naturals, Educació ambiental, general,