Xarxa de Parcs Naturals Conté el codi QR que enllaça amb l'enquesta 'Opineu sobre els parcs'

Es publica el nou desplegable de la Xarxa de Parcs Naturals

17/02/2016

La publicació repassa breument els antecedents, creació i objectius de la Xarxa de Parcs Naturals (XPN). Es completa, a més, amb un mapa amb la localització, informació d'interès i dades de contacte dels dotze espais naturals i agraris protegits que la integren.

El díptic, desplegable, explica i difon l'essència del projecte de planificació, gestió i conservació d'espais naturals protegits que defineix la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.

Entre d'altres característiques, la XPN garanteix l'equilibri territorial i ambiental al centenar de municipis del seu àmbit geogràfic; abasta 102.587 hectàrees de 100 municipis (municipis que representen el 22% del territori de la demarcació de Barcelona i el 70% de la població de Catalunya); planifica i gestiona els espais naturals i agraris mitjançant els plans especials, elaborats amb la participació de tots els agents implicats; protegeix els valors naturals, agrícoles, forestals, culturals i paisatgístics de cada parc; aposta per un equilibri entre la preservació dels parcs i el desenvolupament econòmic de la població, i, també, fomenta l'ús públic i l'educació ambiental del patrimoni cultural i natural.

L'altre element preponderant d'aquesta publicació és un mapa en què s'identifiquen cadascun dels dotze espais protegits de la Xarxa, això és: Parc del Castell de Montesquiu, Espai Natural de les Guilleries-Savassona, Parc Natural del Montseny, Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, Parc del Montnegre i el Corredor, Parc de la Serralada Litoral, Parc de la Serralada de Marina, Parc Natural de la Serra de Collserola, Parc Agrari del Baix Llobregat, Parc del Garraf, Parc d'Olèrdola i Parc del Foix.

El mapa es complementa amb apartat dedicat a cada espai natural que compta amb una breu presentació dels seus trets principals, l'any de constitució, el total de superfície protegida i les dades de contacte.

Finalment, al díptic també hi trobareu, per una banda, el codi QR que us portarà a la pàgina web de la Xarxa de Parcs Naturals i, per una altra, un segon codi QR que enllaça amb l'enquesta "Opineu sobre els parcs". Enquesta que us animem, des d'ara mateix, a respondre. Conèixer la vostra experiència als parcs ens és de gran ajuda.

Categoria: Divulgació, Biodiversitat, Educació ambiental, Publicacions, Xarxa de Parcs Naturals, general,