Xarxa de Parcs Naturals | Montesquiu La primera, el 31 de maig

La XPN programa tres Jornades tècniques al Centre de Recursos del Castell de Montesquiu

17/04/2016

Un any més, l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona organitza, amb la col·laboració d'altres àrees de la corporació en les temàtiques afins, el cicle de jornades tècniques que tenen lloc al Centre de Recursos del Castell de Montesquiu. Aquest 2016 els temes abordats són 'Salut i natura des del món local' (31 de maig), 'Adaptació local al canvi climàtic' (6 d'octubre) i 'Activitats fisicoesportives en el medi natural' (22 de novembre).

L'objectiu de les sessions és oferir un marc de reflexió i coneixement sobre la gestió dels espais naturals, l'ordenació territorial i, en general, el medi ambient i la seva relació amb l'entorn socioeconòmic.

Cada jornada consta d'un primer apartat teòric de ponències marc seguides de la presentació de diferents experiències, casos d'èxit o projectes innovadors a nivell municipal i s'adrecen principalment a responsables polítics i tècnics d'ajuntaments, consells comarcals i consorcis i a tots els tècnics que treballin per a la gestió del territori, medi natural, zones rurals, verd urbà, etc. Tanmateix, estan obertes a tota persona que estigui interessada en la temàtica.

L'horari és de les 9.30 a les 14 h i l'assistència és gratuïta si bé és necessari inscriure's prèviament.

Aquest 2016, les jornades programades al Centre de Recursos del Castell de Montesquiu són les següents:

· Dimarts, 31 de maig: "Salut i natura des del món local".

· Dijous, 6 d'octubre: "Adaptació local al canvi climàtic. Com ens ajuda la natura?".

· Dimarts, 22 de novembre: "Activitats fisicoesportives en el medi natural".

En la primera d'elles, "Salut i natura des del món local", organitzada per l'Àrea de Territori i Sostenibilitat i l'Àrea d'Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona, s'abordarà el fet que hi ha cada vegada més evidències (des de l'ecologia, biologia, medicina, psicologia ambiental, etc.) del fet que l'accés a la natura juga un paper vital en la salut humana, el benestar i el desenvolupament.

De la mateixa manera que la protecció de l'aigua i l'aire són les estratègies per a la promoció de la salut pública, la protecció de paisatges naturals pot ser vista com una forma poderosa de medicina preventiva. Els municipis, ciutats i pobles treballen per promoure una major qualitat de vida dels seus habitants i, per això, en els últims anys s'ha vist el desplegament de programes, projectes i accions de promoció de la salut en l'àmbit municipal. En molts casos aquests estan relacionats amb els espais naturals que, cada cop més, prenen una rellevància social com a espais de salut, tant des del punt de vista físic com psicològic.

A la jornada hi participaran, entre d'altres, representats del Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL), l'Oficina Tècnica de Planificació i Anàlisi Territorial de la Diputació de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona, el Projecte Sèlvans, la masia rural de Can Pica i l'eco hotel Mas Salagros i algunes de les qüestions abordades seran les evidències dels efectes positius del contacte amb la natura; la relació entre la salut i els espais naturals; la percepció dels visitants de la XPN com a espais de salut; els itineraris saludables i algunes iniciatives privades de foment de la salut a través d'activitats al medi natural. Lavola moderarà el debat amb què es clourà la sessió.

Trobareu el programa definitiu i el formulari mitjançant el qual inscriure-us, gratuïtament, a la jornada a l'enllaç següent.

Categoria: Xarxa de Parcs Naturals, Educació ambiental, Montesquiu, general,