Presentada per Maria Gràcia Salvà, en representació de la Diputació de Barcelona, i Marta Lacruz, representant de Lavola. Cosostenibilitat, empresa concessionària del programa, la intervenció, amb el títol "Coneguem els nostres parcs: un exemple de (re)valorització d'un programa d'educació ambiental als parcs naturals", va ser llegida el 30 de juny dins l'apartat del congrés dedicat al sentiment de pertinença local a l'era digital, dirigit pel Dr. Rolf Jucker, director de SILVIVA, la Fundació Suïssa per a l'Educació Ambiental Experimental.
La finalitat d'aquest apartat era que es presentessin comunicacions sobre la importància del manteniment de les identitats i la pertinença local davant de la incertesa provocada per la globalització i el vertiginós canvi tecnològic i social. Discórrer, també, sobre la discrepància d'opinions entre els qui consideren que la dependència a les tecnologies de la informació i comunicació pot provocar desconnexions i els qui, en canvi, confien en les TIC com una manera de tornar a connectar les persones i els llocs.
Aquests objectius s'avenen amb els que pretén el programa d'educació ambiental Coneguem els nostres parcs, creat per la Diputació de Barcelona l'any 1983 i vigent a Catalunya des d'aleshores. Entre d'altres, el programa té com a finalitat donar a conèixer els valors naturals, socials i culturals dels espais naturals protegits que integren la Xarxa de Parcs Naturals amb l'objectiu de fomentar el sentit de pertinença local i identitat comuna.
Des del 2014, s'han incorporat al programa les TIC, gràcies a la creació d'un entorn de formació online, i s'ha fet accessible, mitjançant l'adaptació d'itineraris i la creació de materials i recursos educatius inclusius.
D'altra banda, el congrés, també va ser un fòrum obert per donar a conèixer, amb sessions plenàries, les accions que s'han realitzat del Programa d'Acció Mundial de l'Educació pel Desenvolupament Sostenible (EDS) aprovat per la Conferència General de la Unesco, l'any 2013, a París. La fita del projecte consisteix a "generar i augmentar l'acció en tots els nivells i totes les esferes de l'educació i l'aprenentatge a fi d'accelerar els progressos vers el desenvolupament sostenible". El programa d'acció de les EDS se centra en cinc àmbits: la incorporació de les EDS a les polítiques internacionals i nacionals en matèria d'educació i desenvolupament sostenible; la promoció dels plantejaments paninstitucionals de les EDS a tots els nivells i entorns; el suport als joves en la seva funció d'agents de canvi en pro del desenvolupament sostenible; la recerca de solucions de desenvolupament sostenible a nivell local mitjançant les EDS, i, finalment, l'execució del programa d'acció mundial a nivell internacional, regional, nacional i local.