L'Informatiu dels parcs

Litoral Amb l’ajuda de la brigada d’exòtiques de Forestal Catalana

Eliminen centenars de peus de la planta exòtica invasora "Cyllindropuntia pallida" al Parc de la Serralada Litoral

16/10/2024

El dijous dia 3 d’octubre van finalitzar els treballs d’eliminació de l’espècie de planta exòtica invasora Cyllindropuntia pallida al Parc de la Serralada Litoral. Per segon any consecutiu, la brigada d’exòtiques de Forestal Catalana de la Generalitat de Catalunya ha estat treballant en diversos municipis del Parc afectats per la presència d’aquesta espècie invasora. Els treballs s’han realitzat en dues fases, durant els mesos de setembre i octubre.

En la primera fase, del 2 al 5 d’octubre, s’ha fet una repassada manual de les zones on ja s’havia actuat l’any passat per anar eliminant els petits rebrots que han tornat a aparèixer als municipis d’Alella, Cabrera de Mar, Cabrils i Vilassar de Dalt. El total de peus eliminats ha estat de 3.241, un nombre gran però molt inferior als que es van retirar l’any 2023, el primer any d’actuació. Concretament, s’han retirat al municipi d’Alella 1.257 peus al camí del Greny, 251 peus a Can Poc, 3 peus a la pista de la barraca dels caçadors i 251 peus a la finca de Can Cortès, amb un volum total de 3.455 L.

Al límit entre els municipis de Premià de Dalt i Vilassar de Dalt s’han retirat 57 peus a la zona de la Galbanya i 2 peus a la Taula Rodona, amb un volum total de 90 L. Al municipi de Premià de Dalt s’han retirat 5 peus al turó d’en Trencs, amb un volum de 30 L. I, finalment, al sector del turó de Montcabrer, per sota la pista, s’han retirat 394 peus amb un volum total de 1.000 L.

En la segona fase, del 30 de setembre al 5 d’octubre, s’ha continuat l’actuació iniciada l’any passat a la finca de Can Cortès, a Alella. En aquesta finca es va detectar l’any passat una gran població que no es coneixia fins al moment, amb presència d’exemplars de mida molt gran que probablement tenien més de 30 anys d’antiguitat. En aquest cas, per poder fer la retirada, ha calgut la intervenció de maquinària pesada que ha permès la seva arrencada i soterrament en rases fetes a la mateixa finca. En les properes setmanes disposarem de la memòria d’aquesta actuació, on estarà detallat el volum final de planta exòtica retirada.

Des del Parc de la Serralada Litoral s’agraeix aquesta col·laboració i la feina d’aquesta brigada que ajuda en la difícil tasca del control de les espècies invasores. S’espera que aquesta col·laboració continuï, atès que hi ha encara zones d’on cal erradicar aquesta espècie exòtica invasora.

Categoria: flora, Gestió del medi, Litoral, Biodiversitat, ODS,

Cercador de notícies

Subscriu-te als nostres butlletins

Rep els nostres butlletins de Parcs.

Subscriu-te a l'agenda i a l'Informatiu

fent clic als botons de sota.

butlletí gaudim

Subscriu-te a l'agenda Subscriu-te a l'Informatiu

Sugerencias, opinión y redes sociales

Envíanos tus sugerencias, opina