Sant Llorenç-Obac Aviat es farà una campanya per ampliar el nombre d'empreses adherides CETS

Els resultats de l'auditoria de renovació i les noves accions de la CETS al Parc Natural de Sant Llorenç, temes abordats en el Fòrum Permanent

04/04/2022

El Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac es va celebrar el 29 de març a Sant Vicenç de Castellet. Durant l’acte, es van presentar els resultats de l’auditoria de renovació i les noves accions del Pla d’acció 2021-2025. Altres qüestions rellevants van ser l’inici del període de renovació de les empreses adherides, la participació del Parc Natural en el Let’s Clean Up Europe i la propera Trobada d’Estudiosos del Parc Natural, que es farà al novembre.

Una trentena de persones, entre representants d’empreses, entitats i representants dels municipis i del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, van assistir al Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, celebrat el 29 de març a les 17 h a la Biblioteca municipal de Sant Vicenç de Castellet.

En la trobada, que va recuperar el format presencial, es van posar en comú els resultats de l’auditoria de renovació de la CETS, que va tenir lloc els dies 27 i 28 de setembre del 2021. A continuació, es va portar a terme la presentació d’algunes de les noves accions més rellevants del Pla d’acció per al període 2021-2025.

Pel que fa a la Fase II, l’empresa Repte, contractada per portar la secretaria tècnica de la CETS al Parc Natural, va explicar als assistents que s’ha iniciat la renovació de les empreses adherides a la Fase II, i com el Parc pensa iniciar una campanya, durant la segona part de l’any 2022, per aconseguir noves adhesions al territori. Les empreses de la CETS, en un percentatge elevat, són empreses familiars i locals, que s’han vist afectades fortament per la COVID-19, i moltes d’elles han hagut de tancar per aquest motiu.

Posteriorment, s’ha explicat als assistents el repte Let’s Clean Up Europe, que organitza l’Agència de Residus de Catalunya, en què el Parc Natural participa col·laborant amb tots aquells municipis que hagin obert accions dins del Parc Natural. També se’ls va informar sobre el projecte d’ampliació del Parc Natural, així com de la propera Trobada d’Estudiosos del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac que tindrà lloc al municipi de Sant Vicenç de Castellet els dies 22 i 23 de novembre.

Per acabar, es va agrair la col·laboració a tots els municipis i entitats del territori que fan possible que el projecte de la CETS tiri endavant. Després de quasi dos anys de fòrums en format en línia, el 29 de març es va poder celebrar presencialment l’acte, un retrobament que va omplir d’alegria els assistents.

Per conèixer amb detall la implementació de la Carta Europea de Turisme Sostenible al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac i a altres parcs de la Xarxa de Parcs Naturals es pot consultar la pàgina web Turisme sostenible als espais naturals.

Categoria: Educació ambiental, Sant Llorenç-Obac, ODS, Educació ambiental,