Xarxa de Parcs Naturals L'Observatori reclutarà un mínim de quaranta voluntaris per monitoritzar espècies

Es crea una plataforma per observar papallones a Barcelona i Madrid

26/02/2018

El Museu de Ciències Naturals de Granollers coordina, conjuntament amb el CREAF, la Universidad Autónoma de Madrid i la Universidad Complutense de Madrid, un projecte que ha rebut el suport de la Fundación Biodiversidad per obtenir dades de la diversitat de papallones de les ciutats de Barcelona i Madrid. La iniciativa rep el nom de uBMS (de l'anglès urban Butterfly Monitoring Scheme).

El dijous 22 de febrer es va presentar a l’Institut d’Estudis Catalans (Barcelona) el primer Observatori de Papallones Urbanes, batejat amb el nom de uBMS (de l'anglès urban Butterfly Monitoring Scheme). L’observatori serà una xarxa de voluntaris i voluntàries que recolliran dades sobre les poblacions de papallones als jardins de les ciutats de Barcelona i de Madrid.

Amb aquestes dades les entitats científiques i els ajuntaments podran avaluar i entendre millor la biodiversitat urbana. El desig és poder crear estratègies de gestió que fomentin unes ciutats més verdes i biodiverses. Per això, el projecte compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona i de l’Ajuntament de Madrid.

Així mateix el uBMS s’uneix a la xarxa internacional de Programes de Seguiment de Papallones (abreujats BMS, de l’anglès Butterfly Monitoring Schemes), vigent en més de 25 països, entre ells el programa BMS Espanya i el CBMS Catalunya.

Com podem participar?

És ben fàcil: el uBMS assignarà a cada persona voluntària un jardí o parc proper que haurà de visitar cada quinze dies (des de març fins a finals d’octubre). Durant la visita  haurà d’identificar i comptar les espècies de papallones que observi en un transsecte concret i introduir aquesta informació en un app.

El projecte, a més, oferirà cursos gratuïts per aprendre a identificar papallones i els voluntaris tindran un espai virtual de diàleg i formació.

Si esteu interessats a participar, entreu a la pàgina web i contacteu-nos mitjançant el formulari o bé escriviu a l’adreça de correu electrònic següent: ubms.project@gmail.com.

Millorem entre tots la biodiversitat de les ciutats!

Font de la informació: Museu de Ciències Naturals de Granollers

Categoria: hàbitats, Paisatge, Divulgació, Recerca i seguiment, Biodiversitat, Notícies d'arreu, Aplicacions, fauna, insectes, Webs, invertebrats, Xarxa de Parcs Naturals, general,