Foix Els darrers nou anys, el Cos d'Agents Rurals de la Generalitat ha fet 400 denúncies a pescadors furtius al pantà de Foix

Els Mossos d'Esquadra denuncien sis persones per pescar il·legalment al pantà de Foix

21/07/2020

Després de diversos avisos de veïns i guardes del Parc del Foix, els Mossos d’Esquadra van denunciar el dissabte 11 de juliol sis pescadors furtius al pantà de Foix que ja havien pescat sis carpes les quals van ser retornades al seu hàbitat natural. La pesca recreativa al pantà de Foix està prohibida i l’indret està senyalitzat com a zona de refugi de pesca. Únicament es pot pescar al Moll de l’Alzina i sempre que es tracti d’un concurs de pesca federat i autoritzat per la Generalitat de Catalunya.

Agents de la Unitat Regional de Medi Ambient (URMA) dels Mossos d’Esquadra van denunciar el dissabte 11 de juliol sis persones per pescar en el pantà de Foix, al municipi de Castellet i al Gornal en l’àmbit del Parc del Foix.

Veïns i guardes del Parc del Foix havien comunicat en diverses ocasions als Mossos d’Esquadra que durant els dissabtes i diumenges hi havia pescadors furtius a la zona i, per aquest motiu, aquests van intensificar la vigilància les primeres hores dels matins del cap de setmana.

Com a conseqüència, el dissabte 11 de juliol els Mossos d’Esquadra van poder localitzar sis persones pescant en un punt del pantà. Els pescadors, que ja havien capturat sis carpes, van ser denunciats per la Llei 22/2009 d'ordenació sostenible de la pesca en aigües continentals, per pescar en zona de refugi de pesca. Les sis carpes capturades van ser alliberades i reintegrades al seu medi natural.

El Parc del Foix vol destacar especialment la bona coordinació existent amb el Cos d’Agents Rurals, els Mossos d’Esquadra i la Federació Catalana de Pesca Esportiva i Càsting (FCPEC), la qual realitza un manteniment i neteja constants de la zona de pesca del Moll de l’Alzina, (l’única en què es permet pescar i només quan es tracta de concursos de pesca federats) i d’altres zones on està prohibit pescar però que els furtius embruten (vegeu notícies com aquesta).

Aquesta col·laboració contribueix molt positivament a la gestió de la pesca al pantà i de l’espai natural protegit del Parc del Foix.

Font de la informació: rtvvilafranca.cat. Diari multimèdia de l'Alt Penedès

Categoria: hàbitats, vertebrats, fauna, Foix, Hidrologia, Biodiversitat, Gestió del medi, Recerca i seguiment, ODS, peixos, general,