Xarxa de Parcs Naturals | Garraf Del 15 de març al 13 d'abril serà al Cercle Artístic Sant Lluc

L'exposició sobre Blas de Otero, promoguda pel Parc del Garraf, arriba a Barcelona

11/03/2019

El proper divendres 29 de març a les 19 h, l’exposició 'Em queda la mirada' al voltant de l’obra del poeta basc Blas de Otero, ideada i dirigida per Vallgrassa. Centre Experimental de les Arts, es presentarà a l'Espai Sant Lluc de Barcelona. Hi haurà una lectura de poemes de l'autor i un petit concert amb guitarra. La mostra, tanmateix, es pot visitar entre el 15 de març i el 13 d'abril.

L’exposició, formada per vint-i-tres pintures realitzades per autors bascos i catalans, va ser inaugurada el 5 de maig del 2018 al municipi biscaí d’Orozko. A l’acte hi van participar el diputat adjunt d’Espais Naturals, Jesús Calderer, juntament amb l’alcaldessa de Begues, Mercè Esteve.

La mostra, ideada per Jordi Aligué i realitzada a través de Vallgrassa. Centre Experimental de les Arts, compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Begues, a més a més dels ajuntaments de Bilbao i Orozko, la Diputación Foral de Bizkaia, la Fundación Blas de Otero i el Cercle Artístic Sant Lluc de Barcelona.

Les obres recollides en aquesta exposició han estat creades amb la voluntat d’oferir una mirada diferent a l’obra del poeta basc, una obra compromesa socialment en un moment històric marcat per la repressió del règim franquista.

Després d’Orozko, municipi de característiques semblants a les de Begues, on Blas de Otero passava llargues temporades, i de Bilbao, on la mostra va ser exposada durant el mes de juny, a la sala Ondare i al Palacio Yhon.

'Em queda la mirada', a Catalunya

Les obres de la mostra van arribar a Catalunya el 15 de setembre del 2018, i van ser presentades a Vallgrassa i Begues, acompanyades d'una delegació basca encapçalada pel mateix alcalde d'Orozko.

Desprès de l'estada barcelonina al Cercle Artístic Sant Lluc entre el 15 de març i el 13 d'abril, en el marc de les festes del 31 d'agost, la mostra serà presentada a l'Alguer, en virtut del conveni de col·laboració existent entre la Diputació de Barcelona i l'Obra Cutural de l'Alguer.

Categoria: Xarxa de Parcs Naturals, Garraf, Educació ambiental, general,